lördag 8 januari 2011

Bröderna Sedin tar hjälp av SHI

Daniel och Henrik Sedin!

Dom är ju så grymt bra!

Har sett några matcher med Vancouver i år och dom dominerar ju i offensivzon så grymt mycket ibland så man undrar om det är någon skollagsmatch man tittar på. Det är också rätt kul höra kommentatorerna i dessa matcher. Henrik to Daniel to Henrik to Daniel to Henrik to Daniel shoot he scores!

Dom är grymt duktiga och jag är väldigt impad över den utveckling dom haft sen dom åkte över till NHL. Det är grymt seriösa tvillingar det där som sett till att bli mycket bättre på sina svaga sidor. Tex explosivitet i skridskoåkningen.

Men dom har ju tagit hjälp av en av dom mest kunniga instruktörer och finurliga farbröder jag känner i Mats Emanuelsson, eller Emma som vi på SHI kallar honom. Bröderna har tagit hjälp av Emma för att lägga upp sin försäsongsträning i några år nu, och det har ju gett resultat!

Så är det Vancouver som spelar är det helt klart värt att sitta uppe sent för att titta!

Även min personliga favorit i elitserien Daniel Brodin har ju varit hos oss på SHI och speialgnuggat med Emma. Då visste jag ju inte vem han var, han var mest en tystlåten junis med Djurgårdshandskar som var där och körde special med Emma och hjälpte till och sköt. Blev grymt förvånad då han dök upp i Djurgårdens a-lag. Men, Daniel har vuxit ut till en av mina favoriter i elitserien!

Då vet ni ju att även våra utespelar instruktörer är grymt bra med Emma, Lasse Billing, Tobias Persson och Andrej Pierow i spetsen. Grymt duktiga och kunniga samt ruskigt trevliga allihopa!!! Andrej är nog den människa jag träffat som äter, sover, tänker och skiter hockey mest!

Nu blev det ju visst lite reklam för SHI här också, när jag ändå håller på så kan jag passa på att berömma mina kollegor på målvaktsinstruktörs sidan också. Alla är dom mycket kunniga och trevliga! Vi har ju Stefan Ladhe, Niklas Åström, Andreas Eriksson, Johan Klint, Anders Palm, Johan Ryholt, Linus Nygren och Fredrik Lindgren

Där har ni dom flesta av våra grymma instruktörer!

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar