tisdag 4 januari 2011

Irriterande och surt

Satt ju och tittade på Sverige - Ryssland i JVM igår.

Rysslands målvakt Dmitri Shikin var en sån där klassisk målvakt som jag som hejar på motståndarlaget genast börjar tycka illa om. Som får varenda räddning att se ut som tur, och inte ser ut ha några linjer eller tankar alls i sitt spel.

Men, tyvärr eller kanske mer som tur var är det ju inte så, så klart! Du kommer inte med i JVM med tur som teknik. Men ja, det är irriterande när jag sitter som publik, och hejar på motståndarna Sverige i det här fallet! Mycket irriterande.

Det var en speciell räddning igår där jag svor hemma i soffan, han räddade ett skott det blev en retur som en svensk kom först på och sköt, där Shikin i sin förflyttning ramlar och sittande halvt på rumpan får skottet på axeln...

Men som jag skrivit om förut, Dominik Hasek såg inte helt annorlunda ut och hans meriter talar ju för sig själv.

Måste dock passa på att kritisera Sveriges straffar lite, inga nu gäller det JVM semifinal straffar. Trodde ju Sverige hade klar fördel med Lehner i målet. Speciellt efter första räddningen!

Var både irriterad och det kändes surt då jag hoppade i säng.

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar