tisdag 5 april 2011

Anders Nilsson med i Tre Kronor

Inte helt oväntat så blev Anders Nilsson uppkallad till Tre Kronor idag.

Helt rätt tycker jag, Anders var riktigt bra i slutspelet även om jag själv tycker han visade prov på lite nerver i match sex och sju mot Djurgården och i match sex mot Skelefteå så var det helt rätt ta ut honom då han gjort en mycket bra säsong och blivit bättre och bättre ju längre säsongen gått.

Undra hur Mårts tänker nu? När det är tre målvakter med i truppen inför Tysklands matcherna. Viktor Fasth som enligt mig är given etta sen Mark Owuya och Anders Nilsson.

Jag tycker ju att om Erik Ersberg vill vara med borde peta dom två sistnämnda. Sen har vi ju några killar i NHL som borde vara aktuella. I min smak Henke Lundqvist, Anders Lindbäck och Jhonas Enroth. Alla dessa killar petar i mina ögon Mark och Anders och Henke och Anders även Fasth.

Ska bli riktigt kul att se vart det hela slutar och vilka tre målvakter som kommer med i truppen.

En sak som är lite dråplig för Mårts och C/O är ju att dom två målvakter som stått alla matcher under säsongen, inte är med. Liv som tackat nej och Larsson som inte blev uttagen. Dråpligt var ordet!

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar