tisdag 5 april 2011

Ett till litet snack med Anders Lindbäck

Jag föll ju för Anders Lindbäck förra säsongen då jag tycker han var riktigt bra i Timrå. Jag blev både glad och lite överraskad då han tog en plats i Nashville i år. Jag har sett några av matcherna han spelat och tycker han varit riktigt bra.

Jag hade ju ett litet snack med Anders för några veckor sedan som du kan läsa här. Jag tycker han har båda fötterna på jorden och visar prov på stor ödmjukhet både i sina svar och att han ens tar sig tid att svara. Jag gillar verkligen hockeyspelare som tar sig tid svara på min frågor för min blogg som ju faktiskt är en fjärt i mediarymden. Mycket roligt och uppskattat av mig.

Så jag skickade iväg ett mail med lite fler frågor till Anders som svarade mig efter en halv dag. Här kommer den intervjun.

Tycker du det är svårt vara riktigt på tårna då du inte spelar så mycket matcher?

Det är klart jag tycker det är enklare att få kontinuerlig speltid men jag jobbar hårt på träningar och försöker se dom som mina matcher för att hålla mig på tårna.

Känner du mer press på dig när du väl får chansen, att du måste in och visa att du duger och vad du kan?

Jag känner inte särskilt mycket mer press när jag inte får spela så ofta utan jag vill alltid oavsett hur lite eller mycket jag spelat alltid prestera mitt allra bästa.

Vilket lag här hemma känner du är "ditt" lag, när du och om du ska vända hem? Brynäs där du fostrades eller Timrå där du verkligen fick chansen och slog igenom på allvar?

Svår fråga som jag nog bara kan svara på den dag om det blir så. Jag känner mycket för båda klubbarna och är tacksam för allt dom hjälpt mig med.

Hur ställer du dig till VM-Spel OM du skulle bli tillgänglig?

Självklart skulle jag vilja spela Vm om jag känner mig frisk och hel. VM guld har alltid varit en dröm för mig.

När du fick ta en liten sväng till AHL och farmarlaget, var det tufft eller skönt att få spela lite matcher?

Jag tycker det var en bra upplevelse även om det var intensivt med 4a matcher på 5 dagar. Det var kul att få speltid.


Jag tror att det är väldigt inviduellt och att det inte finns något rätt svar för alla. Mycket handlar om situationen i klubben du är i och hur målvaktssituationen ser ut i Nhl laget. I slutändan tror jag det handlar om att ta ett beslut utifrån sin egen magkänsla var man själv tror att man kan utvecklas bäst.

Vad tycker du själv är dina starka sidor som målvakt? Vad (om du vill berätta) behöver du enligt dig själv förbättra?

Jag tycker att min storlek kombinerat med min rörlighet är mina främsta styrkor. Jag skulle gärna förbättra allt i mitt spel men det jag jobbat mest med iår är spelet med klubban.
 Återigen tycker jag Anders visar prov på mognad och rätt inställning till sin hockey. Han gnäller inte, han gillar läget och gör det bästa av situationen, kämpar på på träningar och visar upp bra spel när han får chansen. Precis som han måste göra men som kanske inte alltid är så himla lätt.

Han visar också tacksamhet till Brynäs och Timrå som ju hjälpt honom komma dit han kommit. Jag måste ju säga jag gillar Anders mer och mer, han visar prov på att vara så som jag tycker alla hockeyspelare ska vara. Man ska veta hur bra man är och har självförtroende, men ha kvar fötterna på jorden och komam ihåg sina rötter.

Vill tacka Anders som tog sig tid att svara på mina frågor!

Vi hörs!
Vad tycker du unga målvakter som slagit igenom hemma i elitserien ska göra, ta ett extra år hemma eller åka över och spela farmarliga? Vilket tror du ger mest inför en NHL karriär?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar