söndag 3 april 2011

Riku kliver in och kommer upp stort

Satt och kikade på Rögle - Södertälje idag en måste match för Södertälje där Riku Hallenius kom in och stod sin första match från start i kvalserien. I en som sagt grymt viktig match.

Riku kom in och spelade grymt bra och hjälpte Södertälje att vinna med 2-1, efter en hel del riktigt bra och svåra räddningar. Fingertoppskänsla av coacherna i Södertälje men framförallt visar Riku prov på bra psyke och på bra inställning. Tog chansen då han fick den och kommer säkerligen stå nästa match också.

Ska Riku för andra gången vara med och spela Södertälje kvar i elitserien?

Starkt!

Jag är dock lite förvånad att ett av elitserielagen kommer åka ur elitserien i år. Jag trodde ju att både Modo och Södertälje skulle hålla sig kvar utan några större problem i år. Men Växjö ville annat och har tagit klivet upp.

Men som sagt Riku kliver in och gör det stort, riktigt imponerande!

Vi hörs!

2 kommentarer:

  1. Men roligast av allt, han hade ingen aning om hur och att han ens räddade hahaha underbart!

    http://marieshockeyblogg.blogspot.com/2011/04/helenius-jag-har-ingen-aning-om-vad-jag.html


    "I had no clue!"

    SvaraRadera
  2. he he he

    Undra vad Ladhe säger om det :-)

    Men han var grym och jag hoppas det inte var allaräddningar han pratade om..:-P

    SvaraRadera