måndag 4 april 2011

Ridderwall och Lundström till Timrå

Aftonbladet skriver idag om två riktigt spännande eventuella övergångar, Timrå som haft problem med defensiven och släppte mycket mål säsongen som gick har Joakim Lundström från Frölunda och Stefan Ridderwall från Djurgården på gång.

Min magkänsla säger att det är två bra värvningar av Timrå, två målvakter som är revanch sugna. Lundström som blev dumpad av Frölunda trots en bra säsong som backup och Ridderwall som aldrig fick sitt riktiga genombrott i Djurgården.

27 åriga Lundström gjorde en riktigt stabil instats som backup till Johan Holmqvist i Frölunda i år och visar upp bra statistik.

21 åriga Ridderwall som aldrig riktigt fick sitt genombrott i Djurgården där han trots allt gjort fyra bra säsonger.

Nu ska dessa två målvakter konkurera med varandra om första spaden, något som borde bidra till att dom sporras till att få ut max av sig själva. Ridderwall som i intervjuer verkar ha fått klart för sig vad som krävs för att ta nästa steg. Så nu är allt upp till honom själv att kliva in i rampljuset och ta karriären till nästa steg.
Joakim får nu en riktigt chans att bli etta i elitserien, något jag inte riktigt tror han hade i Frölunda där Holmqvist var given etta.

Ska bli spännande att följa dessa två målvakter nästa säsong.

Om dom hamnar i Timrå, tror jag båda två har stora möjligheter att kliva fram och bli toppmålvakter i elitserien, kanske att jag tror lite mer på Ridderwall. Jag tror om det går igenom att Timrå kommer få bättre målvaktsspel och en tightare defensiv.


Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar