lördag 9 april 2011

Viktor Fasth mannen utan nerver

Viktor Fasth

Jag kan inte sluta imponeras av killen! Han kommer upp från allsvenskan där han varit riktigt bra, och tar första spaden i AIK, visst till en början delvis beroende på att Heino-Lindberg skadade sig. Men han tar den, och sen spelar han en hockey som är grymt imponerande. Som att han aldrig gjort annat än spela elitseriehockey på toppnivå.

Inga nerver, inga dippar under säsongen. En hjärnskakning, men när han kommer tillbaka är han på samma höga och jämna nivå som innan.

AIK klarar sig till slutspel, istället för att visa lite nerver så höjer Viktor nivån på sitt spel ytterligare och är en vägg mot HV71 och riktigt bra mot Färjestad.

Blir uttagen till Tre Kronor släpper ett i första matchen och sen håller han nollan i andra matchen.

Jag är grymt imponerad och gillar Viktos stil så oerhört mycket. Han är alltid lugn, rätt placerad och spelar med bra marginaler och gör oftast enkla räddningar.

Jag tror nog Färjestad ångar att dom inte plockade Viktor inför den här säsongen, jag tror alla elitserielag ångrar att dom inte plockade Viktor.

Nu ska det bli spännande att se vart han hamnar nästa säsong. Visst han har kontrakt med AIK, men en stor bunt rubel eller dollar kan nog ändra på den saken. personligen tycker jag Viktor ska spela i NHL så bra är han. Bara han får ett kontrakt med en klubb som vill satsa på honom och inte låta honom stå på tillväxt i farmarlaget. Då ser jag hellre honom i AIK.

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar