måndag 7 februari 2011

Ett tips från en målvaktstränare

Ett tips till unga målvakter som spelar i en förening som hyr in målvaktstränare.

Om det är något pass där du ska vara taggad, tänd och komma väl förberedd är det verkligen det! Jag tycker ju att har du valt att spela hockey, du har föräldrar som betalt din utrustning och dina avgifter till klubben. Klubben skaffar fram tränare istider så är det minsta du kan göra för att visa uppskattning att ta i visa glöd komma förberedd och göra ditt bästa.

Självklart kan man inte vara på topp på alla pass alltid, vi är människor inte maskiner. Men jag tycker ändå man ska försöka göra sitt bästa jämt.

Men om det är ett pass där det är helt fel komma trött, omotiverad och inte göra ditt bästa är det på målvaktsträningen. Om jag får vara så fräck så är det ännu  mer fel då din klubb hyr in en målvaktstränare för hyfsat dyra pengar. Då tycker jag du som uppskattning och av respekt ska komma laddad och taggad och göra ditt bästa, lyssna och göra som målvaktstränaren säger.

Just målvaktsträning ger ju ännu  mindre om du inte är taggad än ett vanligt träningspass. Så när du har målvaktsträning, se till få bra med sömn natten innan sitt inte uppe hela natten och spela tv-spel. Ät ordentligt till lunch och lite lättare till middag. Var i ishallen i god tid, värm upp ordentligt på egen hand. Kom ut på isen i tid, och gör som målvaktstränaren säger, med glöd, agresivitet och explosivitet.

Det är mina tips, och dom är bra!

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar