fredag 11 februari 2011

Liv etta i VM?

Jag förstår Stefan Liv i det här läget.

Samtidigt hoppas jag att han åker även om han inte blir uttalad etta. Men det är väl rätt stora chanser han blir det, för ärligt det är inte så många Svenska målvakter som givet petar bort Liv.

Som det ser ut just nu är väl Henrik Lundqvist den enda som jag tycker är given etta framför Stefan Liv. Visst Anders Lindbäck har gjort det riktigt bra där borta men är snudd opå helt utan landslagsmeriter. Sen har vi Henrik Karlsson som jag inte rankar högre än Liv. Vi har Jacob Markström som haft det lite små jobbigt och jag skulle välja Liv före Jacob. Jonas Gustavsson, jo kanske att jag skulle välja honom före Liv, men inte i dagsläget med sviktande självförtroende och eventuella hjärtproblem.

Jag skulle känna mig helt trygg med Stefan som etta i VM, och tycker absolut det är en bra lösning. Han har ju också spelat alla turneringar och är inspelad med stommen av VM laget om nu inte alla Svenskar missar slutspel i NHL.

Så Stefan Liv som etta i VM? Ja gärna för mig!

Vi hörs

2 kommentarer: