tisdag 8 februari 2011

Ja tack till dessa fem

Irriationen och besvikelsen har lagt sig efter förmiddagens antiklimax!

Det här är ju en målvaktsblogg men idag tänkte jag lista dom fem spelare i elitserien jag helst hade velat se i mitt kära Djurgården, och ingen målvakt på listan utan dom fem utespelare jag helst velat se i den röda Djurgårdströjan.

Här kommer dom:

David Rundblad, Skelefteå: En av elitseriens mest lovande offensiva backar. Med bra teknik, bra spelsinne. Kanske lite över offensiv ibland. Men absolut en av seriens bästa offensiva backar.

Magnus Johansson, Linköping: En grymt bra offensiv back som är grym i powerplay och har ett riktigt vasst skott. Mycket rutin och bra spelsinne.

Fredrik Bremberg, HV71: Elitseriens överlägset bästa och känsligaste handleder. Har kommit igång i HV nu och kommer bli en bra krydda i slutspelet. En artist och en av mina absoluta favorit Djurgårdare genom tiderna.

Linus Videll, Södertälje: Stor tung teknisk målskytt. Hade gärna sett honom i mitt Djurgården.

Andreas Jämtin, Linköping: Trot eller ej men är lite svag för Jämtin. Att ha honom ihop med Brodin och Ölvestad i en checking line hade ju varit som en våt dröm. Dom kan lira och är jobbiga att möta!

Det är fem spelar utan inbördes ranking jag gärna sett i mitt Djurgården! Hade lyft upp mitt lag till helt nya höjder :-) så klart. Men du vilket lag hade inte lyft till nya höjder om dom fick dessa fem spelare i laguppställning.

Vilka spelare vill du se i ditt lag?

Vi hörs!

2 kommentarer:

  1. Följer ditt exempel med en hel femma jag gärna skulle se i Skellefteå.

    Fw Andreas Jämtin - skriver under på din motivering
    Fw Jimmie Ölvestad - spelartyp man hatar, ända tills han spelar i ens eget lag
    Fw Jesper Fasth - orädd, finfint skott, passar in i vilken kedja som helst
    Df Erik Andersson (LHC) - saknar, saknar, saknar
    Df Magnus Johansson - kan någon säga nej?

    Till slut får jag tacka för en väldigt intressant blogg. :)

    SvaraRadera
  2. Det har du ju rätt i. Tänkte inte på att et blev en femma. :-)

    Tack för dom snälla orden! Dom uppskattas verkligen!

    /Niklas

    SvaraRadera