måndag 7 februari 2011

Holmqvist lämnar Frölunda efter säsongen?

Jag tror nog Expressen är på rätt spår här.

Jag tror inte heller Johan Holmqvist blir kvar i Frölunda nästa säsong. Har har inte levererat efter sin lönechecks storlek i år. Så jag tror Frölunda kommer se sig om efter en ny målvakt inför nästa säsong.

Åker AIK ur elitserien tror jag vi får se Viktor Fasth i mål för Frölunda nästa säsong. Annars kanske Niklas Svedberg i Brynäs kan vara något? För jag har en känsla av att Johan Holmqvist kommer hamna i just Brynäs nästa år.

Sen är ju inte Frölunda kända för att satsa på unga lovande målvakter vilket väl talar för Viktor Fasth, som ju dock inte har mer erfarenhet än Svedberg av elitseriespel.

Har ju skrivit om det förut, men det ska bli spännande se vad som händer i målvaktskarusellen nästa år. Jag tror det kan bli en hel del rokader och nya målvakter i många lag. Vi har ju Stefan Liv, Erik Ersberg och Mikael Tellqvist i Ryssland. Samt Mattias Modig, Jhonas Enroth, Gustav Wesslau i AHL som inte ser ut få några rejäla chanser i NHL.

Spännande!

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar