torsdag 10 februari 2011

Ska Brynäs rata Honken igen

Enligt Aftonbladet så jagar Brynäs Almtunas Magnus Hallberg, och har honom som första prioritet, före Johan Holmqvist. Spännande och enligt mig helt rätt. Dom har Niklas Svedberg som jag utgår från att dom förlänger med och att då ta dit 20 åriga Magnus Hallberg istället för 33 åriga Johan Holmqvist ser jag som en självklarhet.

Johan som har sina glansdagar bakom sig, han kommer absolut vara en bra målvakt två tre säsonger till, men med en sjunkande formkurva. Medans Magnus kommer ha en stigande och bli bättre och bättre.

Sen måste man ju väga in, att Johan Holmqvist kommer avsluta sin karriär i Brynäs och spela 2-4 år till. Medans Magnus Hallberg ju kan försvinna till NHL/KHL efter två år. Det måste man ju ha med i beräkningen också så klart.

Men jag hade ju valt att satsa på den yngre Magnus Hallberg.

Fördelen med Honken kan ju också vara att han blir en bra förebild/mentor och bollplank för en yngre målvakt, men då är ju frågan hur bra han skulle ta att spela en eventuell andrafiol?

Jag ser ju på lite olika forum att många Brynäsfans vill ha Honken tillbaka. Självklart minns alla hur bra han var då han spelade i Brynäs sist. men det var ju några år sedan, och mycket har hänt sedan dess. Johan är absolut fortfarande en bra målvakt men han är ju på ned gång. Medans Hallberg är på uppgång. Kan det vara en hel del nostalgi som gör att man vill ha tillbaka Honken?

Honken är ju antagligen lika dyr som Svedberg och Hallberg tillsammans, och defenetivt inte så mycket bättre.

Silly season är lika spännande och roligt varje år!

Vi hörs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar