söndag 23 januari 2011

Den svenska missunsamheten

Jag tycker vi i Sverige har en lite konstig inställning ibland. Inte alla men många!

Kika på Peter Forsberg, han blir nästan hånad hemma i Sverige för att han vill göra comeback och spela mer hockey. Han vill göra det han älskar och tycker är roligast av allt mer. Han vill själv få bestämma när han ska sluta spela och vill inte att det ska vara kroppen som säger stopp.

Kika på vad han gått igenom för att få spela mer hockey. Krossat och byggt upp båda fötterna på nytt är bara en av många opperationer.

Hur reagerar då svenska hockeyfans på det. Dom hånar honom tycker han ska lägga ner. Att han ändå inte är bra nog för att fortsätta...

Han åker över till Colorado, och tränar med dom. Där han blir mottagen som en hjälte, han blir hyllad. Folk vill se honom på isen efter en träning med Colorado. Lagkompisar, journalister och alla väljer att hylla honom och hoppas han ska komma tillbaka.

En sundare inställning om ni frågar mig. Varför denna missunnsamhet i Sverige?

Jag önskar Foppa all lycka till och jag hoppas foten håller och han får spela några fler säsonger och låta mig njuta av att få se honom göra sina trollkonster på isen!

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar