söndag 23 januari 2011

Jacob Markström uppkallad till Florida

Jacob Markström är uppkallad till Florida Panthers.

Grymt roligt. Han siffror har ju inte varit så himla bra i Rochester, men efter en start där det måste gått riktigt tungt har han spelat upp sig och ligger nu runt 90 %, men hans lag ligger ju sist i AHL och är tydligen inte så heta. Så siffrorna kanske inte är allt, alltid.

I alla fall riktigt roligt han blir uppkallad, om än för att Thomas Voukun är skadad. Så troligtvis sitter han ju på bänken. Men det är ett steg närmre att få en chans. Om han får det hoppas jag han kan ta den. Markström har ju fått ett rykte att inte vara på topp då det gäller som mest.

Jag vet inte jag?

I Elitserien så spelade han ju i ett Brynäs som knappast tillhörde dom bättre lagen och hade ändå riktigt bra siffror alla säsonger. Att han inte tagit Brynäs förbi kvartsfinal i slutspelet tror jag inte är hans fel, utan att Brynäs helt enkelt inte varit bra nog.

Jag såg ju Djurgården slå ut Brynäs förra säsongen då Jacob inte stod alla matcher, men trots att han släppte in 3.21 mål på sina fyra matcher så hade han 90,3 %. Så att skylle att Brynäs åkte ut på Jacob håller inte!

Jag håller tummarna för att Jacob får en chans och tar den!

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar