lördag 29 januari 2011

Mitt tips, ge Viktor det han vill ha

Om AIK klarar sig kvar i Elitserien, och detta stämmer?

Mitt tips till AIK är ju att ge Viktor Fasth dom pengarna han vill ha, för utom honom i år hade AIK legat tvärsist i elitserien. Det är jag helt övertygad om! Ingen spelare i Elitserien är lika viktig för sitt lag som Viktor Fasth för AIK.

Viktor har spelat bra hela säsongen, visst har han haft någon enstaka dålig match men han har vunnit så många poäng åt sitt AIK i år att han är den enskilt viktigaste spelaren i serien!

OM nu AIK skulle tappa Viktor till just Frölunda, nu spekulerar jag ju hej vilt här.Men då tror jag att plocka Frölundas Johan Holmqvist kan vara en bra idé. Fast kan tro hans gamla klubb Brynäs också kan vara intresserade. Då finns ju dock en ung lovande Niklas Svedberg med utgående kontrakt i Brynäs.

Men mitt tips och antagligen alla AIK:ares krav är att se till behålla Viktor i laget till vilket pris som helst! Det tror jag nog AIK:s ledning också är medvetna om och jobbar på!

Vem tycker du är viktigast för sitt lag i elitserien?

Vi hörs!

2 kommentarer:

  1. Viktor Fasth är helt klart den enskilt viktigaste spelaren för sitt lag alla kategorier, jag tror inte något lag kan peka ut en enda spelare lika klart som AIK kan peka ut honom. Jag kan inte peka ut en enskild i Brynäs, inte denna säsong. Ger du det ett år till så säger jag nog Johan Larsson, om han blir kvar i Sverige.

    Vad gäller Johan "Honken" Holmqvist så har han byggt ett fint hus i Valbo strax utanför Gävle som han längtar hem till och pratar då och då med gamle vännen Sundlöv så om inte det dyker upp någotpenningstint kontrakt från utlandet så är sannolikheten stor att han syns i en Brynäströja rätt snart, kanske som bäde konkurrent och mentor till Svedberg.

    SvaraRadera
  2. Nej jag håller ju med som du ser ovan. Viktor Fasth är elitseriens MVP utan konkurens.

    Jo jag kan ju tro att Honken kommer tillbaka till Brynäs.

    SvaraRadera