tisdag 25 januari 2011

Fredrik Pettersson-Wentzells debut

Ikväll är det upp till bevis för Fredrik Pettersson-Wentzell, debut i elitserien i ett norrlandsderby mot Luleå! PW sa ju i min lilla intervju  med honom att han valde Timrå för där kände han att han hade störst chans att få speltid. Vilket verkar stämma.

Jag tror ju han hade haft svårt peta Pontus Sjögren i Södertälje som spelar bra i ett Södertälje som spelar bra, och då känns det dumt att ändra i laget. Timrå går lite knackigt och deras målvakter har haft en jobbig säsong. Då finns det anledning att testa nytt och PW kommer ikväll få chansen!

Att det är upp till bevis är ju en lätt överdrift från min sida, men visst är det ett bra läge för PW kliva in i handlingen och visa att han är en bra målvakt och att Timrå gjort rätt som plockade in honom. Mycket att vinna men inte så mycket att förlora. In och kör PW.

Timrå har ju bara kontrakterat honom för säsongen ut, jag kan först Timrå som hade problem med skador på sina målvakter, samt att ingen av dom klivit upp riktigt stort i år. Men säg nu att PW kommer in och storspelar resten av säsongen och tar Timrå till slutspel. Då sitter ju Fredrik i en guldsits inför nästa år. Då har han visat för alla elitserielag att han är en bra målvakt som klarar leverera i elitserien. Kanske inte så kul för Timrå att få en massa lags konkurens om en spelare dom då kanske vill behålla och gav chansen.

Men det är ju så elitidrott fungerar.

Jag ska se Fredriks riktiga elitseriedebut ikväll, ska du?

Vi hörs!

4 kommentarer:

  1. Jag med... I TV soffan... :-D
    Hoppas det blir en grym match!

    SvaraRadera
  2. Grym var ordet, hur man sen tolkar grym är en annan sak. PW var dock Grymheten själv...

    Honom vill vi haaa...

    SvaraRadera
  3. Ja blir ni av med Nilsson nästa säsong så är ju PW en bra ersättning och han verkar ju vilja spela under Rönnqvist igen så...

    Han fick ju en jobbig start igår med två snabba i baken. Men spelade upp sig!

    SvaraRadera