fredag 28 januari 2011

Väntade målvakter i Tre Kronor

I Sveriges hemma turnering i Globen LG Hockey Games är det Stefan Liv och Daniel Larsson som tagits ut i truppen.

Jag har inga invändningar alls på valet som Per Mårts gjort. Samma två målvakter jag själv hade valt. Den här hemma i elitserien som kunnat vara aktuell i mina ögon är ju Viktor Fasth, men han har varit skadad och just kommit tillbaka, samt inte varit lika het som innan skadan även om han tydligen var grym mot Luleå.

Våra svenskar i KHL, Mikael Tellqvist och Erik Erberg har jag för dålig koll på hur dom spelat för att uttala mig. Jag är ju dock en stor supporter av Micke Tellvist som jag tycker är en riktigt bra målvakt. Men han har ju också haft problem med skador i år.

Det jag gillar med Per Mårts är att han inte kör på alla ska få vara med principen i Tre Kronor, utan tar ut dom han tycker är bäst. Helt rätt tycker jag, det ska vara en ära att spela i Tre Kronor och halva elitserien ska inte ha gjort det på en säsong!

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar