söndag 11 maj 2014

Blir mer irriterad ju mer jag läser

Det är lustigt det här med SHL och fallskärm till laget som eventuellt åker ur.

Hela hockeysverige, för att inte säga hela Sverige inser och tycker det är självklart att alla lagen delar på summan som ska betalas. Ja alla utom elva personer, dom elva som fick rösta i frågan. Hör och häpna är det dom elva som också slipper vara med och betala.

Jag har läst förklaringen. Att det handlar om att laget som går upp inte har en organisation som är SHL-anpassad och därav skulle dom inte behöva dom sju miljonerna. Men laget har ju just gått upp och ska väl rimligen anpassa sig efter SHL. Så med den motiveringen borde väl dom andra elva lagen betala och nykomlingen slippa. Eller?

Det är så ruttet det här.

Jag tror ju, och än mer efter alla dåliga förklaringar det enbart handlar om att elva lag såg en chans och tog chansen att skaffa sig en stor fördel mot det nya laget i ligan. Nu blir jag kanske lite partisk. Men att Djurgården är ett av lagen som drar absolut mest publik både hemma och borta gör det ju än mer löjeväckande. Utöver att dom får sju miljoner mindre så hjälper dom ALLA lagen dra publik till matcherna under säsongen också.

Jag är hyfsat övertygad om att publiksnittet i SHL kommer öka i och med att Djurgården gick upp. Självklart har dom två sakerna inget med varandra att göra. Ja skulle vara det att Djurgården plötsligt klivit in som sponsor för alla övriga SHL-lag då? Visst viss ironi och irritation här. Men det är ju så sjukt det här!

Jag fattar inte hur dessa klubbdirektörer som ju verkar göra rätt bra jobb i sina föreningar och vara vettiga människor kunde komma fram till att detta var den bästa lösningen och trots att hela hockeysverige ifrågasätter och tydligt tar avstånd och visar att så inte är fallet, så håller dom fast vid att det är det bästa.

Pinsamt!

Men men, detta är ju en målvaktsblogg så detta var det sista i detta ämne!

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar