torsdag 18 november 2010

En blogg om målvaktsspel

Hej på er!

På den här bloggen ska jag skriva ner mina tankar kring hockey i allmenhet och målvaktsspelet i synnerhet! Detta eftersom jag jobbar en hel del som målvaktstränare åt Sweden Hockey Institute (SHI).

Jag ska dela med mig av min syn på målvktespel och teknik.

Vem är då jag som ska sprida mina tankar för dig som läser?

Niklas Persson, bor i Tumba, Stockholm med min sambo och tre barn. Jobbar som supportkoordinator och extra som målvaktstränare. Min bakkrund inom hockeyn är att jag tills jag var 16 spelade som målvakt med Djurgården och där hade Thomas Magnusson som målvaktsränare.

Ett gäng år efter att jag slutat ringde jag Thomas som då jobbade med SHI och frågade honom om det fanns plats för mig. Det gjorde det, och jag är nu inne på min sjätte säsong med SHI.

Jag hoppas ni vill följa med mig och vara med och diskutera målvaktsspel! Ser gärna ni frågar, ifrågasätter och delar med er av era tankar!

Vi hörs!

2 kommentarer:

  1. bakgrund* / 16åring från Värmland

    SvaraRadera
  2. FÄRJESTAD!!!!!

    FÄRJESTAD!!!!!

    FÄRJESTAAAAAAAD!!!!!

    Peggy

    SvaraRadera