söndag 28 november 2010

Underskattade målvakter

Tänkte så här på söndags förmidagen göra en till lista!

Satt och kikade på New Jersey - Philadelphia igår kväll och så Johan Hedberg dominera matchen med en kavalkad av grymma räddningar!

Min litsa idag är över, som jag ser det, Sveriges mest underskattade målvakter!

1. Johan Hedberg. Johan har spelat på andra sidan Atlanten sen säsongen 99-00. Inte varit första målvakt speciellt ofta spelat en hel del i farmarligor. Men aldrig gett upp aldrig klagat utan kämpat på! Är nu som 37 åring kanske isitt livs form!

2. Stefan Liv. Många av erkanskeundrar om jag blivit knäpp nu, Stefan Liv som varit med rätt länge vunnit 1 OS guld, 1 VM guld, tagit 1 VM silver och 2 VM brons. 3 SM guld och 1 SM silver. Men lyssnar jag runt vad folk säger om Stefan så har han verkligen inte blivit "godkänd" av Svenska folket. Många tycker han är dålig, inte har rätt stil och teknik. Men är inte det enda viktiga för en målvakt att rädda pucken?

3. Jhonas Enroth. Åkte över atlanten och glömdes bort? Krigar dock på grymt bra och kommer närmare och närmare en plats i NHL. Har spelat 5 matcher med 2 vinster 2 förluster och 1 oavgjord som förlorades i OT. Innan han åkte över vann han dockElitseriens båda GAA och SVS%, var förstamålvakt i JVM.

4. Mikael Tellqvist. En riktigt bra målvakt som petade Tommy Söderström ur Djurgården säsongen 99-00 och vann två raka SM-Guld. Blev årets rookie i elitserien 99-00. 1 OS guld, 1 VM silver och 1 VM brons samt 2 SM guld.

5. Mark Owuya. Har någon Elitseriemålvakt någonsin fått så mycket skit som Mark? Mark ligger i skrivande stund 7:a i Elitseriens målvaktsstatistik med en SVS % på 91,44 och ett GAA på 2,79. Inte alls dåliga siffror. Ändå är i stort sett hela Sverige överens om att han är en dålig målvakt. Jag håller inte med!

Det är min lista över Svenska underskattade målvakter!

Vem saknas vem ska bort?

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar