lördag 27 november 2010

Mini intervju med Jhonas Enroth

När jag skrev mitt inlägg om rutiner och förberedelser skickade jag ut mail till några målvakter och frågade hur dom förberedde sig inför matcher, idag fick jag svar från den första av dom Jhonas Enroth!

Här kommer den:

Hur laddar du upp inför en match? Hur ser kvällen innan och matchdagen ut?

Ja brukar forsoka vara avslappnad, ja har nara match rutiner men det e inga speciella utan bara saker som ja gillar gora innan ja borjar byta om o sa. Kvallen innan e alltid olika, men ja gillar att inte gora allt for mycket kvallen innan. halst bara ta det lungt o sa.

Blir det någon skillnad om det är hemma eller borta match?

Det e klart dt blir skillnad om dt e hemma lr borta, nar dt e hemma match sa gillar ja att laga maten kvallen innan sjalv, e dt borta match sa ater ja troligtvis ute.

När får du och den andra målvakten reda på vem som ska stå? Har ni fått vara med och bestämma när det meddelas?

Oftast dan innan. Man har vall sagt att man vill veta minst en dag innan

Ser din uppladning likadan ut när du ska stå som då du inte ska det?

Nej det gor den inte, om ja inte star sa tar ja allting som en vanlig dag bara.

Är du skrockfull? Finns det rutiner du absolut måste följa inför match? Finns det skillnader här om det är hemma eller borta?

Lite grann kasnke, inte na jatte markvardigt dock, ja gillar bara att gora vissa saker i ordning o sa innan match det finns saker som ja gor innan match o under match o sa, tex, slar i stolparna pa ett specielt satt etc.


Där kan ni se hur ett proffs förbereder sig! En stor fördel proffs har är ju att dom kan få ordentligt med vila inför matcherna! Att äta ordentligt och vara utvilad är ju lite A och O för att lyckas ute på isen sen! Där ser ni ju att Jhonas fixar käket själv då det är hemmamatch, inga tunnbrödsrullar eller Mc Donalds där inte! :-)

Jag vill passa på att tacka Jhonas så hemskt mycket för hans snabba svar på mina frågor och önska honom lycka till i Buffalo!

Vill ju passa på att skryta lite också, efter svaret på frågorna fick jag följande mail av Jhonas:

intressant blogg, satt o laste i stort sett hela bloggen
Kul som sjutton tyckte jag!


Ni lägger märke till tröjan va?
Foto: Stefan Ladhe






















Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar