måndag 11 juli 2011

Niklas tippar Elitserien

Alla bloggare med lite självaktning och hyffs tippar ju elitserietabellen. Så det måste ju jag så klart göra! Så jag lägger till med en total minneslucka över hur mina tips brukar gå och borrar ned huvudet och kör så det ryker!

1. Linköping
2. Djurgården
3. Luleå
4. Färjestad
5. HV71
6. Frölunda
7. Skelefteå
8. AIK
9. Modo
10. Växjö
11. Timrå
12. Brynäs

Så Linköping, Färjestad, Luleå, Djurgården, HV71, Frölunda, Skelefteå och AIK till kvartsfinaler.

Sen blir det Luleå, Färjestad, Djurgården och Frölunda i semi.

Sen Djurgården - Luleå i final.

Sen vill jag inte tippa mer för då tar hjärtat över från det jag tror... Så...

Det är mitt tips!

Vi hörs!

5 kommentarer:

  1. Hmm denna serietabell låter mycket bra, men jag tror att tex Växjö når liite högre upp annars helt ok. Ta bara ett sådant lag som HV. Om Johan går sönder så är det 5-10 =)om inte så 1-5. Grejen med HV iår blir the old farm. Känns som HV går mot LIF:s öde för några år sedan.....
    Sen värningen av Trygg känns OTRYGGT....

    SvaraRadera
  2. Brynäs i Kvalserien tror jag inte. Mitt tips till kval blir AIK och Växjö.

    Andra året blir tuffare som vanligt och jag skulle förvånas om Fasth spikar igen likt förra säsongen.

    Växjös satsning är frejdig men defensiven? Njae..

    SvaraRadera
  3. Med tanke på att du är en tjattrande bananätande apa så är ditt tips föga oväntat. Du som påstår dig ha koll på målvakterna borde ju direkt inse att dif inte kommer komma tvåa. Nej laget kommer snarare få kriga för att ens undvika slutspel. Wesslau spelade kraftigt över sin kapacitet i slutspelet häromåret och det lär alla difare snart bli varse. Modo etablerade sig förra säsongen som ett bottenlag och lär än en gång få kriga hårt för att undvika kvalserien.

    Här är mitt tips, där jag lagt alla mina lagsympatier åt sidan och verkligen gjort ett realistiskt tips

    1) Färjestad - Har den bredaste truppen, inget snack om saken.

    2) Linköping - alltid bra med i grundserien, rasar alltid ihop i slutspelet.

    3) Skellefteå - Tappat några tunga backar och Lehtonen offensivt men har en stor matchvinnare i Andreas Hadelöv och då räcker det med att göra 3-4 mål framåt för att vinna matcherna.

    4) AIK - Fasth kvar. Stärkt upp med den sniper laget förlorade förra säsongen. Uddamålsförluster med 1-2 och 2-3 lär vara ett minne blott med Linus Vidells ankomst. Fasth släpper max 2 mål i varje match han står. Det räcker långt.

    5) Brynäs - Får Honken en nytändning har Brynäs det bästa målvaktsparet efter AIK. Daniel Widing är en lysande förstärkning framåt som kommer att lyfta laget betydligt mer än vad trötta duon Kahnberg och Somervuori gjorde.

    6) HV71 - Såg i slutspelet en indikation på att HV är på väg utför. Voutilainen och Davidsson pålitliga offensivt men defensivt ser laget allt mer ihåligt ut.

    7) Dif - Har stärkt upp på backsidan men det känns som om laget inte är bättre varken offensivt eller på målvaktssidan, snarare sämre. Tar sig ändå till slutspel beroende på att laget ändå har viss bredd.

    8) Frölunda - Inget tränarbyte till denna säsong och med trötte Kenta i båset lär det bli ännu en lindansarsäsong. Dagiskedjan är en skugga av sitt forna jag och känns 2011 kraftigt överskattad. Målvaktssidan är ett skämt. Även Mario Brunetta sades vara ett jättefynd när han kom till klubben efter ett fantastiskt bra VM. Samma vibbar nu kring Andersen.

    9) Luleå - Spelade kraftigt över sin kapacitet den senaste säsongen och det lär knappast hålla två säsonger i följd. Försvagats rejält på målvaktssidan. Kommer att bli en övermäktig uppgift för forwardarna att i match efter match producera 5-6 mål för att vinna matcherna med tanke på att det lär slinka in 4-5 mål per match.

    10) Modo - Etablerade sig som ett bottenlag förra säsongen. Bara Dick Axelsson är enda förstärkning men verkar ha rejält svårt att göra sig av med gamla avdankade klassiker som Sundström och Svartvadet. Dessutom rejält oprövat kort på tränarbänken. I målet är Tellqvist ny. Imponerade inte när han stod i landslaget för något år sedan. Släppte retur på precis varje skott och flera av returerna gick rakt fram i banan.

    11) Växjö - Två-tre stjärnnamn gör inget lag. Kallio och Moran är säkert helt okej men det skulle behövts en handfull namn till. Märklig värvning av Martin Gerber. Känns som om han stagnerat rejält bara det senaste året. Om han nu varit så bra som Växjö tror borde NHL-lagen ha stått på kö för honom. Nu var det "bara" Malmö som jagade honom...

    12) Timrå - Var på vippen att hamna i kvalserien förra säsongen. Gör det den här gången. Trött tränare och inga förstärkningar att snacka om och går dessutom in i säsongen med två andremålvakter...

    SvaraRadera
  4. Kent: Vi får se vi får se...

    Pelle: Vad trött jag blir på alla så kallade supporters som inte kan hålla en trevlig ton... Du kanske kan örklara varför Djurgården skulle kämpa för att undvika slutspel????

    Om du koncenterade dig mer på att lämna din kommentar och mindre på att vara otrevlig kanske det blivit rätt. Eller?

    Tellqvist kommer vara bra, Wesslau spelade på topp av sin förmåga som jag skrivit FLERA gånger men jag tror han är bra nog att hjälpa DIF ta viktiga poäng. Precis som jag tror Gerber kan vara det som gör skillnaden på fiasko och bra säsong för Växjö.

    Att Magnus Hellberg står i Frölunda har du missat? Blev draftad först av alla målvakter i årets draft.

    Att du lagt dina sympatier åt sidan tror jag inte heller på. Videll, visst han gör säkert en del mål men lär vara inne på ett antal bakåt. Han är ju inte känd som någon som vill skuta ner sig eller bli mer svettig än nödvändigt...

    SvaraRadera