fredag 17 augusti 2012

Intervju med Modos Oscar Alsenfelt

Det är ju som sagt väldigt många spännande övergångar för målvakter i vinterns Elitserie. En av dom jag ser fram emot att följa är ju Växjös Oscar Alsenfelt som gått till Modo och ska försöka fylla benskydden efter Mikael Tellqvist. Ska bli kul att se hur det går för Oscar i Modo!

Tog och gjorde en liten intervju med Oscar.

Ny i Modo denna säsong. Vad fick dig att välja Modo?

Mest för att jag kände att Modo trodde på mig, och att dem gav mig chansen att utvecklas.

Känns det bra får arbeta ihop med Maciej Szwoch igen?

Absolut, det var en bidragande orsak till att jag valde Modo.

Vad har du för personliga mål med säsongen som kommer?

Det är att etablera mig på denna nivån och att ha en större roll i lagets framgångar.

Hur var det att spela ihop med Martin Gerber förra säsongen? Hur är han som kollega?

Det var lärorikt, Martin är en schysst kille som jag kom mycket bra överens med. Han var inte typen som försökte komma med tips och så hela tiden, men alla frågor besvarades på ett bra sett. Sen att bara få chansen att träna och titta på honom varje dag gjorde att man lärde sig nya saker.

Vilken forward i elitserien var jobbigast att möta?

Mattias Ritola

Vilken spelare i elitserien försöker psyka mest med trashtalk?

Mikael Eriksson

Vad blir det för skydd denna säsong? Vilket märke? Blir det samma som förra?

Det blir reebok precis som förra året, men jag har gjort lite ändringar, speciellt på benskydden

Byter du ut hela utrustningen mellan säsongerna? Vad är jobbigast att köra in då det är nytt?

Ja jag brukar byta ut hela. Svårt att säga, tycker faktiskt inget skydd är speciellt svårt att köra in, men måste jag säga ngt så blir det kombinatet.

Vem lackar din mask och vad kör du på för motiv?

Daveart. I år blir det en bild på guden Thor i Modos färger. David döpte den till "thor in övik".

Publicerat med tillstånd av DAVEART.com

The story

David about the design:

Oscar was sure what he wanted on his new mask, Nordic Gods... And especially Thor.

With great power and with green lightning Thor is bursting out from the mask creating chaos all over the place.

Just as usual I created the design with a lot of details and 3-D effects, just what I love doing. :-)

Hur tränar du på sommaren? Ihop med laget eller på egen hand? Tränar du med fystränaren eller mv-tränaren?

Jag tränar nästan uteslutande med laget, alla får individuella pogram, och mitt är mer baserat på vad som behövs i målvaktsspelet. Sen kör vi några enstaka målvaktspass där det blir mycket bål och "snabba fötter".

Som sagt det ska bli kul och spännande följa Oscar i Modo i vinter!

Tackar Oscar som tog sig tid att svara på mina frågor!

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar