fredag 18 februari 2011

Reflektioner DIF - HV

Tittade på Djurgården - HV71 5-3 igår.

En bra match för mig som Djurgårdare, där Mark Owuya återigen kommer upp stort och är bättre än Daniel Larsson på andra sidan isen.

Har inte hunnit läsa dagens tidningar ännu, men kan gissa att dom kommer slå upp Marcus Nilsons 2-0 mål som årets tavla av Daniel Larsson. Visst var det väl inte helt lyckat, men jag tycker Daniel tar rätt beslut men sen har han en del otur att pucken studsar rakt upp istället för bort från honom så att Mackan kan slå in den på tennis.

Men så är det ju när man som målvakt ska ut och rensa pcuken, minsta lilla miss så är det mål i baken. Så jag tycker Daniel tar rätt beslut men kanske inte utför det tillräckligt bra. Jag får en känsla av att Daniel spelar bra men inte är i sin bästa form just nu. Att det går lite tungt han gör en hel del bra räddningar igår men släpper fem. Nu är ju inte HV heller i bra form just nu, då är det svårt att glänsa som målvakt.

Men om jag går igenom alla fem målen igår, första skjuter Mika Hannula på en HV backs skridsko och in, andra är Mackans på tennis, tredje Kr¨ger lägger in den köksvägen, men där fastnar Larsson i egen back och hinner inte över, fjärde Andreas Homlqvist grymt bra backskott i PP femte är Niklas Falk i 5 mot 3, han får kliva in mitt i slottet och skjuter ett grymt bra skott. En Daniel Larsson i toppfrom tar säkert två kanske tre av målen igår. Men när det går tungt tar man lite fel beslut och är inte riktigt lika het.

Jag vidhåller att HV borde låta Daniel vila en match eller två och återhämta sig mentalt, så han kommer tillbaka i toppform innan slutspelet.


Foto: Emma Nyström
http://emmaanystrom.blogg.se/






















Jag kikade också på straffläggningen mellan Frölunda och AIK, där jag njöt åt Johan Holmqvists räddning på Rikard Gynges straff. Gynge som ju är en grym straffskytt med ett otroligt snabbt och hårt handledsskott som oftast sitter i målvaktens högra kryss.

Men igår hade Honken läst på sin läxa, han gick ned som på en knä och visade upp krysset för att sen resa upp sig lite och vara med med plocken högt och fick räddningen att se väldigt enkel ut. Vilket den ju var, tack vara att Honken läste av och väntade ut och lurade Gynge. En grymt bra räddning!

Sen vann ju AIK straffarna efter mål Av Sandberg och räddning av Fasth på Mattssons straff. Ser riktigt tungt ut för Frölunda just nu. Och hörni, jag läser i ngenstans att AIK:are tycker straffar är lotteri och dåligt och matcherna borde sluta oavgjort idag ;-)

Till sist känner jag att jag måste kommentera det här.

Ska inte skriva det jag tänker för dom orden lämpar sig inte i skrift, men jag undrar vem som vill ha uppmärksamhet och få stå i rampljuset? Vem är uppmärksamhetsapan? Vilken IDIOT! Krävs ingenting föär att jobba i radio?

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar