lördag 30 april 2011

Dåligt dåligt...

Jaha ja?

Vad säger man? 4-5 mot Norge i hockey VM...

Jag tycker det är pinsamt och grymt dåligt!

Jag kan tänka mig att Erik Ersberg kommer få en del kritik i media och bli lite ifrågasatt, kanske kommer det skrivas att han var osäker.

Jag tycker inte Erik kan lastas för förlusten alls, lika lite som det var Tommy Salos fel att vi förlorade mot Vitryssland 2002.

Kolla på målen, vid första är han lite skymd slagskott från 6-7 meter stolpe in. Andra målet ser han ingenting backskott med två norksa och en svensk spelare framför sig. Tredje ifrån slottet kryssribba in... Fjärde en retur och skott som han väl borde tagit mellan benen.

Nu ska vi se hur Viktor Fasths VM debut kommer gå. För jag utgår från att Viktor ska stå mot Österike i andra matchen. Per Mårts har ju sagt att dom ska få spela om första platsen.

Vi hörs!

6 kommentarer:

  1. Hej! Jag undrar lite om hur man ska träna nu på försäsongen. Vore väldigt glad om du skulle kunna få till ett inlägg om hur man ska lägga upp träningen och hur ofta man ska köra olika muskelgrupper. Sen undrar jag också hur viktigt det är att gå ut och springa. Jag har nämligen benhininflammation och i allmänhet ganska ont i benen fötter och knän tex är det så viktigt att springa så att jag borde det ändå?

    SvaraRadera
  2. Hej,

    jag håller på och jobbar på att få fram ett bra inlägg om fys och försäsong.

    Gällande löpning så gör du ju det för uthållighet, med dåliga benhinnor kan du ju cykla istället men då måste du ju få upp ett bra tramp för att få bra effekt.

    SvaraRadera
  3. Springa i vatten med wet-väst är både bra och skonsamt mot benhinnorna. Ger ungefär samma effekt som riktig löpning!

    SvaraRadera
  4. Är det långa sträckor man ska cykla då eller räcker det med korta och intensiva. Jag har nämligen 4 km att cykla ca4 gånger i veckan varav 3 km är ren uppförsbacke.

    SvaraRadera
  5. Fysträning är inte min starka sida, men jag tror 4 km blir lite kort. Cykla i högt tempo 30-40 min. Men bäst är att höra med en personlig tränare på något gym dom kan dom här sakerna bra.

    SvaraRadera