måndag 2 maj 2011

Wesslau tillbaka i Djurgården

Då har Djurgården klart med två nya målvakter till nästa säsong. Ingen större överraskning att det blev Gustaf Wesslau som blev Djurgårdens val som första keeper. Enligt Aftonbladet är det nu klart. Djurgården har också släppt nyheten på sin hemsida.

Så Gustaf Wesslau som etta och Tim Sandberg som tvåa.

Jag tycker ju spontant att Djurgården i år får ett litet sämre målvaktspar än säsongen som var. Gustaf Wesslau är en bra målvakt men Mark var grym förra säsongen. Jag tror och hoppas att Gustaf kan följa upp där han avslutade i slutspelet här om sistens.

Jag tror ju Gustaf får problem vara bättre än Mark Owuya statistiskt. Gustaf är ju en mer sprattlig målvakt än vad Mark är, med större rörelser och yvigare spel.

Tim Sandberg är ju en oprövad målvakt visst han spelade lite i elitserien förra säsongen. Där rankar jag Ridderwall som en bättre målvakt än Tim, men Tim är ung och om det är något Djurgården historiskt varit mycket bra på är att göra unga målvakter bra. Mark är ju senaste beviset på det! Även Wesslau fick ju sitt defenetiva genombrott i Djurgåden.

Jag tror Gustaf kommer göra det bra i Djurgården, och absolut kommer hjälpa dom att vinna matcher. Jag personligen som Djurgårdare hade ju hellre sett Micke Tellqvist komma hem igen, men nu blev det inte så!

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar