onsdag 24 augusti 2011

Sommarintervju med Christopher "Torpet" Nihlstorp

Hösten närmar sig och med den Elitseriepremiären. Just nu spelar lagen EuropeanTrophy för fullt. En som just kommit hem från finland och tagit sig tid svara på mina frågor är förra årets guldhjälte som kom upp med ett storartat spel i finalerna.

En målvakt jag tycker mognat och fått ett mer samlat och tätt spel sen dess han kokm till Färjestad. Här kommer en liten intervju med Christopher Nihlstorp.

Hur ser upplägget på din somarträning ut? Har du samma upplägg som förra säsongen eller har det ändrats? Var ligger största fokus? Styrka? Kondition? Explosvitet?

Jag har lagt mycket tid på kondition o bålstyrka i sommar.

Har du varit på is något redan? Går du på is samtidigt som laget eller kör du lite innan?

Jag gick på is 1 v i sommar på Målvaktsverkstan I Luleå med min mvträn. Erik Granqvist.

Hur lång tid tar det för dig att köra in dina skydd så dom känns sköna?

Oj, brukar väl ta någon vecka innan jag tycker det känns helt 100.

Vad är dina personliga mål inför säsongen?

Mina mål behåller jag för mig själv, men jag har en klar målbild med min säsong.

Kör du mycket målvaktsfys eller kör du ”bara” med laget?

Jag har kört med laget hela sommaren, sen har jag utöver det kört 3 pass i veckan med mvfys.

Jobbar du med målvaktstränaren på somaren?

På sommaren blir det väl inte lika mkt, men Erik finns till hands varje dag.

Finns det några detaljer i ditt spel du kommer jobba extra mycket med när ni går på is?

Jag vill förbättra mig på allt så det finns absolut detaljer att jobba med.

Vill du vara på is hela sommaren eller är det skönt med ett uppehåll under sommaren?

8) Jag tycker det e skönt att ha ett break, rensa skallen lite o ladda upp med ny energi.

Vilken målvakt tror du vinner räddnings % i elitserien och allsvenskan säsongen som kommer?

Jag o Fredrik Pettersson-Wentzel, Toivonen (Mif)

Vilket lag vinner SM-Guld? Allsvenskan?

Färjestad BK sen tror jag Malmö vinner Allsvenskan.

Tackar "torpet" som tog sig tid att svara på mina frågor!

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar