söndag 5 augusti 2012

Intervju med Bofors Joel Gistedt

Joel Gistedt lämnade Rögle efter förra säsongen och är numera klar för Bofors. Jag tog och skickade iväg ett mail till Joel som svarade redan samma dag!

Ny i Bofors i år. Hur känns det och varför blev det just Bofors?

Stämmer. Det känns väldigt bra med Bik! Oerhört ödmjuka, trevliga gubbar och väldigt många vinnarskallar. Det blev Bofors för att det känns som dom vågar satsa på mig och vill hjälpa mig att ta ett nytt steg i min karriär. Så det känns väldigt inspirerande.

Hur tycker du förra säsongen i Rögle gick för dig personligen?

Förra säsongen kändes väll ändå okej. Fick bevisat för mig själv att jag kan spela flera matcher i rad och vinna, och hålla en hyfsat jämn nivå när jag fick spela. Så det var skönt. Det var ju också en häftig känsla att få vara med och gå upp med ett lag även om man inte var så delaktig i slutet som man velat.

Vad kommer du jobba extra mycket med på dom första ispassen? Är det något speciellt du brukar köra extra i början av säsongerna?

Jag kommer nöta mycket skridskoåkning i början för att komma igång med fötterna sen brukar resten komma så smått. Så mycket förflyttningar blir det.

Vilken eller vilka forwards i Allsvenskan är extra jobbiga att möta?

Tycker väl att det är många svåra forwards i allsvenskan speciellt i år med Dif också men kommer nog att bli roligast att möta Örebro i derbyn med Simon Olsson på andra sidan nu.

Vem är den största trashtalkern i allsvenskan?

Största trashtalkern vet jag faktiskt inte! Ingen som utmärker sig speciellt i alla fall

Vad har du för personlig målsättning säsongen som kommer?

Målsättning är att jag ska försöka hålla en jämn nivå med inte för många toppar och dalar.

Vilka skydd kommer du spela med? Är det samma som förra säsongen?

Det blir Bauer skydd i år igen jag. Trivs bra i dom.

Byter du ut hela utrustningen mellan säsongerna? Vad 'är jobbigast att köra in när det är nytt?

Ja brukar byta ut hela så gott som så det är samma i år. Tycker väll att benskydden är det svåraste att köra in.

Vem lackar din mask och vad ska du ha för motiv?

Tror det blir någon slags klistermärksaktikt film man lägger på masken och klar lackar över. Så blir nog rätt stilrent.

Vilka tre målvakter tror du blir topp 3 i räddnings % i allsvenskan denna säsong?

Svårt. Självklart hoppas man att man själv är med där och tävlar. Hade vart roligt att se Valiquette, men Lif Hanses, och Mifs Sjöberg kanske.

Jag vidhåller ju att hockeyspelare är väldigt ödmjuka. Sista Joel skrebv var detta.

Hoppas svaren är till belåtenhet och tack för att man fick vara med.

Ska bli kul följa Joel i vinter och se om han får till det bra ihop med Bofors. Talangen finns ju där, hoppas han sätter en bra säsong nu!

Vi hörs!

2 kommentarer:

  1. Mycket intressant,ska bli kul och se joel i bik tröjan!

    SvaraRadera
  2. Tråkigt att du lämna oss.
    Hoppas du och Simon återvänder.
    LYCKA TILL.

    SvaraRadera