tisdag 18 september 2012

Intervju med Bostons Niklas Svedberg

Niklas Svedberg fick ju kontrakt med Boston efter sitt otroligt bra slutspel. Jag skickade ett mail med lite frågor till Niklas.

Du gjorde en bra säsong förra året med ett makalöst slutspel. Hur kändes det själv?

Det var självklart helt fantastisk att få vinna ett sm-guld med Brynäs. För egen del så kändes grundserien ganska bra men helt klart lyfte jag mig i slutspelet och fick ut mer av mitt spel. Jag delade hela säsongen med honken som var en bra konkurens till mig samtidigt som han lärde mig en del saker. I slutspelet fick jag chansen att spela betydligt fler matcher i rad vilket jag gillar och det var positivt för mig.

Hur fungerar det för dig nu i år då du skrivit på för Boston? Sköter du försäsongsträningen själv? Eller kör du med Boston?

Den sköts på egen hand men vi får program. Jag har kört en del försäsongongsträning med Brynäs och tränar fortfarande en del i Gävle tillsamans med Pecka Alcen på is. Men jag har flyttat hem till Stockholm nu och kör mestadels med andra killar härifrån som ska åka över vad gäller isbiten

När åker/åkte du över till Boston?

Jag åker över i september. 

Är det nervöst börja en helt ny del av din kärriär?

Nej inte speciellt. Även om spelet är lite annorlunda så kommer man i grund och botten spela samma spel och det är det som tagit mig dit Sen är det klart att det blir en omställning även utanför planen men jag ser fram emot det.

Hur funkar det nu? Får du fixa och kirra med allt själv? Lägenhet? Osv?

Min agent hjälper mig med sånt så det är smidigt.

Vad blir det för utrustning i år? Vilket märke och modeller? Vilken färgkombination?

Jag spelar med ungefär samma grejer som förra säsongen fast andra färger.

Vem lackar din mask och vad blir det för motiv? Kanske en bild på Andy Moog den gamle grymma Boston målvakten :-)smile

David Gunnarsson lackar mina masker. Jag kör med gudfadern på ena sidan av masken.

Vad är din personliga målsättning med säsongen?

Jag ska fokusera på att spela mitt spel och sen får jag se vart och hur mycket man får spela.

Har du varit med på någon camp med Boston ännu?

Jag var över en vecka i juli.

Vad har dom sagt till dig kring nästa säsong?

Bara att förbereda sig så bra som möjligt.

Niklas var ju en av dom stora guldhjältarna för Brynös. men nu väntar en ny vardag med AHL spel i alla fall till att börja med. Sen får vi se om det blir något NHL spel och hur Niklas står sig mot övriga Boston målvakter.

Tackar Niklas som tog sig tid att svara på frågorna!

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar