fredag 23 november 2012

Få veta varför mål döms bort.

Jag har ju funderat och undrat över varför man inte i Svensk hockey berättar för publiken varför mål döms bort eller ej då det är videogranskning.

Så jag mailade Hockeyligans VD Jörgen Lindgren och frågade varför domaren eller speakern inte berättade och fick detta svar.

Hej Niklas
Tack för ditt mail, en mycket bra synpunkt. Vi tillsammans med klubbarna arbetar hårt för att höja arenaupplevelsen.

Vi har tittat på en lösning för att göra det möjligt för domarna, dock kräver det en hel del tekniska lösningar som gör att vi i dagsläget inte kan genomföra det, det är med i våra framtida planer.

Under tiden är din andra tanke att låta speakern göra detta en bra mellan lösning, vi har också tittat på och ser att det är genomförbart. Troligen kommer vi inom kort att testa detta på några matcher.


Låter ju riktigt bra tycker jag!!

Jag vet inte hur ni andra känner men jag har stört mig på att inte få veta varför målen döms bort eller godkänns. Så som sagt riktigt bra dom ska prova det här!

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar