fredag 13 maj 2011

Stabilt

VM-Final!

Grymt starkt av Tre Kronor!

Jag har för mig jag läste att Mars Wennerholm tyckte det var den sämsta svenska VM trupp han någins sett... Långnäsa på den eller?

En spelare som imponerat grymt mycket på mig, och nej jag ska inte snacka ännu mer om Viktor Fasth, inte just nu. :-D Men Patrik Berglund!! Vad han har utvecklats senaste året! Jag såg en intervju där han själv sa att han hade bestämt sig för att bli så bra han kunde och hade tränat hårdare och skött sig bättre!

Han har varit KUNG i VM!!

Ja jo och så Viktor Fasth då! Vilken målvakt, jag är snudd på kär! :-) Han debuterde i elitserien i höstas. Dominerade i elitserien, blev årets målvakt, fick guldpucken, spelade till sig förstaspaden i Tre Kronor, och har dominerat VM totalt. Han har spelat fem matcher, hållt nollan i tre vunnit alla och har en räddningsprocent på 97,37% det är ju helt sjukt!

Jag hoppas och tror att han kommer spela i NHL nästa säsong, det vore sjukt spännande att följa honom där och se hur han tar sig an den utmaningen! Skulle inte förvåna mig om han blev den andra svenska målvakt som går direkt in och blir förstamålvakt i sitt NHL lag i så fall.

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar