fredag 8 juli 2011

Det skrivs om målvakter

Det skrivs om målvakter lite här och där nu.
Riktigt roligt att målvakterna får den uppmärksamhet dom förtjänar! Både Marie Hallman och SvenskaFans skriver om målvakter. Marie går igenom dom lite som jag själv gjorde här om veckan medans SvenskaFans gett sig på att ranka dom.

Det är som sagt riktigt roligt att lagens viktigaste spelare får den uppmärksamhet dom förtjänar! Maries genomgång är ju klockren som vanligt! Kunnigt och sakligt. SvenskaFans, nu har ju topp sex inte gåtts igenom ännu men nej jag vet inte jag? Ska man göra en ranking måste ju man ju ha en botten sex och en topp sex. Men jag är tveksam? Timrå som elva? Frölunda som tia? Där Magnus Hellberg den högst draftade målvakten i årets draft spelar. Ihop med Danske Frederik Andersen. Nej där tror jag det kommer bli hel galet och Frölunda killarna kommer leverera grymt bra!

Växjö sist, nja jag tror absolut inte Oscar Alsenfelt kommer vara sist i målvaktsligan, men han är ju ensam målvakt i truppen just nu... Luleå som nia? Nej jag David Rautio har visat han är en bra elitseriemålvakt sen med mycket talangfulle Johan Gustafsson tror jag Luleå står snudd på lika bra rustade som förra säsongen. Modo som åtta, nja Mikael Tellqvist kommer absolut vara bättre än så, men backupen är ju helt okände Anton Forsberg. Brynäs som sjua, ja jo kanske. Men har Holmqvist en topp säsong så är det ett grymt bra målvaktspar, då Niklas Svedberg visade sig mycket kapabel att spela elitseriehockey säsongen som gick.

Det ska bli spännande att se topp sex!

Hur rankar du målvakterna?

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar