torsdag 7 juli 2011

Sommarintervju med Andro Michel

 

Idag kommer första delen i en serie intervjuer jag håller på att försöka få till med målvakter i elitserien och allsvenskan. Jag hoppas kunna få till ett gäng med sommarintervjuer. Vi får se hur det går med det.


Men här kommer en första med Örebros Andro Michel.


Hur ser upplägget på din somarträning ut? Har du samma upplägg som förra säsongen eller har det ändrats? Var ligger största fokus? Styrka? Kondition? Explosvitet?


De har ändrats lite i år då jag bytt klubb men i grunden består de av samma som tidigare. De största fokus ligger på bålstyrkan för att de är va jag behöver mest som målvkat. Sen är de otroligt viktigt att orka och ha bra tryck i benen också.


Har du varit på is något redan? Går du på is samtidigt som laget eller kör du lite innan?

Nej jag har inte varit de än. Men förhoppningsvis kommer jag iväg på någon camp snart. Jag försöker komma på lite innan så jag kan köra lite förflyttningar och uppvärmingsövningar på isen.

Hur lång tid tar det för dig att köra in dina skydd så dom känns sköna?

De brukar ta ca en till två veckor innan allt är på plats och jag vet hur jag ska spänna allt.


Vad är dina personliga mål inför säsongen?

Mina mål håller jag lite för mig själv men jag vill spela så mycekt som möjligt, på så hög nivå som möjligt.

Kör du mycket målvaktsfys eller kör du ”bara” med laget?

Ja jag har kört en heldel målvaktsanpassad träning. Yoga och gymnastik bland annat.

Jobbar du med målvaktstränaren på somaren?

Vi väntar fortfarande på en målvaktstränare i örebro.

Finns det några detaljer i ditt spel du kommer jobba extra mycket med när ni går på is?

Jag tycker de är viktigt att få igång fötterna när man går på is igen så de kommer bli en heldel förflyttningsslingor.

Vill du vara på is hela sommaren eller är det skönt med ett uppehåll under sommaren?

Jag tror de är bra att få ett litet break i allt. De är lätt att man bara tuggar. Får man ett uppehåll så får man ett större sug efter isen.

Vilken målvakt tror du vinner räddnings % i elitserien säsongen som kommer?

Daniel Larsson i Hv tror jag.


I allsvenskan då?

Där måste jag ju svara Andro Michel. :-)


Vilket lag vinner SM-Guld?

Färjestad bk

Vilket lag vinner allsvenskan?

Örebro!


Ett riktigt bra tips från Andro till er unga målvakter där, med yoga och gymnastik! Absolut något som är bra för en målvakt att jobba med under sommaren!

Tackar Andro som tog sig tid att svara på mina frågor!

Vi hörs!

2 kommentarer:

  1. Roligt att det är en mv som kör yoga och gymnastik. Hörde härom dagen en naprapat tala sig varm för yoga till en hockeymv!

    SvaraRadera
  2. Jag hade inte tänkt på det, men jag håller med det måste vara grymt bra!

    SvaraRadera