fredag 8 juli 2011

Sommarintervju med Kim Martin

Fortsätter mina sommarintervjuer med Kim Martin.

Hur ser upplägget på din somarträning ut? Har du samma upplägg som förra säsongen eller har det ändrats? Var ligger största fokus? Styrka? Kondition? Explosvitet?

Jag är inte på is just nu, utan nu kör jag bara fys. Så har det varit för mig i några säsonger nu. När jag var mindre brukade jag åka på läger men det blir det lite lika mycket längre. Nu är det mer att jag jobbar på läger.. Jag fokuserar nog på allt, en blandning kan man säga, men om man räknar ihop passen så blir det nog mest löpning. Jag kör inte heller lika tung styrka som jag gjorde förr, utan mer enbent och explosiv träning.

Har du varit på is något redan? Går du på is samtidigt som laget eller kör du lite innan?


Jag har inte gått på is än, jag brukar vänta ganska länge för att det inte ska bli för mycket för mina knän. Så jag går på igen i augusti.

Hur lång tid tar det för dig att köra in dina skydd så dom känns sköna?

Det är lite olika men runt 2-3 veckor kanske.

Vad är dina personliga mål inför säsongen?

Mina personliga mål är att komma tillrätta i Ryssland där jag ska spela nästa år och ta vara på det dom har att lära ut. Sen självklart försäka att bli bättre och hjälpa laget så mycket som jag kan.

Kör du mycket målvaktsfys eller kör du ”bara” med laget?

Just nu är det bara målvaktsfys men får se hur det blir under säsongen sen. Ska flytta till Ryssland och spela där nästa år, så det beror på hur de vill lägga upp det.

Jobbar du med målvaktstränaren på somaren?

Nej det gör jag inte, utan jag kör själv.

Finns det några detaljer i ditt spel du kommer jobba extra mycket med när ni går på is?

Det finns alltid mycket att jobba på i början av säsongen, men det är framförallt att hitta känslan igen och komma in i allt. Så jobba mycket på grunderna för att komma in i spelet igen.

Vill du vara på is hela sommaren eller är det skönt med ett uppehåll under sommaren?

Jag tycker att det är skönt med ett uppehåll, jag känner att det passar mig och att jag behöver det.

Vilken målvakt tror du vinner räddnings % i riksserien säsongen som kommer?

Jag tror att Sara Grahn vinner

Vilket lag vinner SM-Guld?

Menar du killar eller tjejer? har ingen koll på det ena eller det andra så det kanske inte spelar någon roll. Men jag säger Brynäs för tjejerna.

Tackar Kim som tog sig tid för mina frågor igen! Gillar dom här ödmjuka hockeyspelarna!! :-D

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar