måndag 15 augusti 2011

Jhonas Enroth om steget från junior till senior

Har fått svar på lite frågor på hur Jhonas Enroth såg på hur det var att gå från junior till senior. Här kommer dom.

Vad minns du av steget från SSK J-20 till A-laget?

Jag minns att det kändes naturligt. Det var inget snack om var jag skulle spela.

Var låg du mest efter spelarna i A-laget? Tekniken? Fysiken? Det mentala?

Fysiken låg jag självklart efter med efter som jag var första års a-junior när jag tog klivet upp.

Vad var dom stora skillnaderna mellan träningar med J-20 och A-lag?

Allt var bättre, snabbare passningar, hårdare skott o smartare dragningar osv.

Vad hade du haft fördel av att veta innan du tog steget? Var det något som förvånade dig?

Inte så mycket faktiskt, jag kände mig väldigt självsaker o kände mig redo.

Vilka tips skulle du vilja ge målvakter som står i steget mellan junior och senior hockey?

Att det e bara att ta för er när ni e med a-laget. Behöver inte hålla efter eller nått liknande

Jag tycker Jhonas är inne på något riktigt viktigt i sitt sista svar, att inte hålla igen utan att våga spela ditt eget spel! Självklart ska du vara ödmjuk och respektfull, så jag menar inte ta för sig eller inte hålla igen i omklädningsrummet utan på isen. Du är där för att tränaren tror på dig och har det som krävs.

Tackar Jhonas för hans svar.

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar