torsdag 10 maj 2012

Intervju med målvaktspappan Patrik Bengtsson

Idag blir det en pappa som får svara på frågorna. Patrik Bengtsson!

Tror du att du som förälder till en målvakt känner mer press och/eller nervositet på läktaren?

Jag har ju en äldre son också som spelar utespelare, ja jag känner nog mera nervositet när Oscar spelar. Men ser också tidigt på honom om det är hans match eller inte.

Som målvakt är man ju lite av ett lag i laget, blir det så på läktaren också? Att målvaktsens föräldrar är lite för sig själva?

Ja det stämmer nog , man är nog lite för sig själv om man inte har en riktigt bra kompis förälder i laget

Kan du känna "dålig stämning" om din son har en dålig match?

JA "jag kan känna av den dåliga stämningen"

Målvakten är ju som du sa ett lag i laget ,kan bli hjälte eller synda bock, vet själv hur jag reagerade på målvakten när min älste son spelade (utespelare). Nu mer gnäller jag sällan på målvakterna .

Blir man som målvaktsföräldrar lite utanför eller är man en av föräldrarna som alla andra?

-

Känner du och i så fall hur och vad är skillnaden på att ha en målvakt som son/dotter eller en utespelare?

-

Kan du bli frustrerad på läktaren över andra föräldrars okunskap kring målvaktsspelet?

och då är jag raskt inne på hur okunniga föräldrar är på mv spelet. många kommentarer hur dom ska stå , ner för tidigt , stoppa puckar .mm.. en målvakt spelar ju med sin trygghet sitter lite i ryggraden .

Tror du att målvaktsföräldrar blir mer angagerade i sitt barns hockey. Kanske för att dom måste det för att förstå vad deras barn pysslar med?

nja mer engagerade i mv spel vet jag inte! om man inte är en nörd som jag då. Men engarerade med plånboken är dom ju . mycket mode inom mv skydden .

det är dyrt att vara mv förälder. Blandade nog ihop siffrorna på svaren nu .


Om det är något du tyckt jag gkömt fråga eller du vill berätta så är ordet fritt nu! 

det var nog allt . men stötta och supporta era idrottande barn .

Där har vi Patriks svar, lite skillnad på kill och tjejsvar. Men jag känner igen det där med att stå för sig själv med hur farsan var när jag spelade. Ska bli kul se om det blir ett mönster eller om det är en tillfällighet?

Tack Patrik för att du tog dig tid!

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar