tisdag 17 juli 2012

Intervju med AIK:s Niklas Lundström

Här kommer en liten intervju med AIK:s Niklas Lundström.

Du och Daniel Larsson är AIK:s målvakter denna säsong. Hur känns det?

Det känns jätte bra och jag ser fram emot säsongen otroligt mycket!

Hur mycket kunde och hann du lära av Viktor Fasth under hans tid? Hur var han att träna och spela med?

Jag lärde mig mycket av Viktor, jätte schysst och sjukt rolig att tävla mot på träningarna

Vad är din personliga målsättning denna säsong?

Jag vill alltid stå alla matcher, sen SM guld och Komma med till JVM och ta guld där!

Hur tycker du Stefan Persson är att jobba med? Funkar det bra mellan er?

Stefan är jätte bra att jobba med!

Du gjorde några riktigt bra matcher förra säsongen men känns det som din första "riktiga" säsong i elitserien nu i år?

Det var förra säsongen det och ingenting jag kan leva på nu! Men självklart känns det som att jag är med på riktigt nu!

Hur känns det som AIK junior att nu få göra fin första riktiga A-lagssäsong?

Jag börja spela med Aik i u16, men självklart kommer de bli en jätte rolig säsong!

Hur mycket av utrustningen byter du ut inför en ny säsong? Eller byts allt ut? Blir det samma färgkombinationer och märke på grejorna i år som förra?

I år byter jag nog ut allt tror ja om jag kommer ihåg rätt! Hur dom ser ut får ni vänta med tills ni ser dom ;-)

Finns det något du kommer jobba extra på när ni går på is? Några detaljer du vill förbättra lite extra?

Självklart finns de saker att jobba med och så blir de väll att vänja sig med den nya mållinjen

Vilken eller vilka målvakter ser du upp till. Eller tycker har en bra stil och teknik?

Jag gillar Marc Andre Fleury

Vilka tre målvakter tror du hamnar topp 3 i räddningsprocent i Elitserien kommande säsong?

Inga kommentarer

Jag gillar verkligen Niklas svar där jag säger han gjorde några riktigt bra matcher förra säsongen. Att han inte kan leva på det i år. Vilket ju är helt rätt. Dock borde det ju vara en skön känsla att han vet han kan spela och prester i Elitserien. Men som han säger ingen kan leva på gamla meriter.

Tackar Niklas som tog sig tid svara på mina frågor!

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar