lördag 21 juli 2012

Intervju med Örebros Stefan Ridderwall

Har skickat ett mail till Örebros andra nya målvakt också Stefan Ridderwall. Här kommer hans svar. Jag intervjuade ju hans kollega Tim Sandberg här om dagen. Örebro kommer alltså ha två Stockholmskillar som sina målvakter båda med ett förflutet i Djurgården. Jo jag kommer följa Örebro så mycket jag kan. Ska bli kul att se Stefan och Tim i vinter. Som båda är bra målvakter!

Örebro, och enligt media handplockad av Micce Andreasson. Hur känns det inför säsongen?

Det känns bra! Det är en spännande utmaning och ska bli grymt kul att komma till Örebro och hjälpa till att ta oss upp till eliten!

Hur tycker du det gick i Timrå förra säsongen?

Helt okej ändå, när jag har sett filmerna från matcherna känns det som att jag många matcher spelade bra men kanske inte riktigt fick resultatet med mig/oss.

Ny serie i år, allsvenskan hur känns det?

Det ska bli kul! Jag har ändå spelat ett tag i elitserien så det ska bli kul att möta nya lag och se nya arenor.

Hur har fysen med Micce varit? Jag har hört rykten om att han kör rätt hårt men riktigt bra mv-fys?

Fysen har vart grym! Annorlunda och självklart jobbig men inte hård i den benämningen man tänker med backintervaller osv utan alltid med kvalitet och vila.

Vad är din målsättning inför säsongen?

Jag vill vara en stor del i att Örebro går upp i elitserien.

Du och Tim Sandberg ska dela på målvaktsjobbet. Känner du honom se Djurgårdstiden? Hur tror du ni kommer funka ihop?

Vi har gjort några matcher tillsammans här och där, men inte jättemycket. Kommer funka utmärkt!

Hurdan är du som målvakt i målvaktsparet? Gillar du byta tips och trix eller kör du för dig själv?

Beror på vem man spelar med och så, kommer det naturligt kan jag absolut dela med mig men känner inget stort behov av det.

Vad blir det för utrustning i år? Nytt märke eller kör du vidare med Bauer?

Jag byter tillbaks till Reebok.

Hur är det att byta märke från det ena till det andra? problem eller är det inte så stor skillnad?

Jag har kört Reebok hela karriären med undantag för förra året och det var inga som helst problem att byta. Jag är inte speciellt kräsen.

Vad blir det för motiv på masken och vem lackar den? Hur involverad är du i valet av motiv?

Jag kommer förmodligen köra mattvit i år. Lite old school!

Som sagt det ska bli kul att se Stefan säsongen som kommer. Det finns ju riktigt mycket bra målvakt i honom! Örebro kommer i alla fall inte ha problem på målvaktssidan, tror jag! Där är dom bra rustade! Ska bli kul att se vad Micce Andreasson och killarna kan få till med sitt sammarbete!

Om Stefan ska köra old scholl, kanske han ska kika på hur farsan hans såg ut back in the days!



 Här snackar vi Old school. Tror dock Stefan får svårt få tag i någon alls av prylarna på bilden. :-D

Tackar Stefan som tog sig tid!

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar