måndag 1 oktober 2012

Gästblogg av Valentina Lazina



Dags för min gästbloggare Valentina at dela med sig av sin vardag som hockeymålvakt i Modo.

6 poäng mot Stockholmarna!

I helgen mötte vi Segeltorp och AIK. Det är många spelare som gått från Segeltorp till AIK i år. Det märktes på Segeltorp att dom hade tappat en del spelare sen förra säsongen. Vi vann tillslut med 5-1.

Sen var det dags för att spela mot mitt gamla lag, AIK. Med dom har jag 3 EM Guld och 2 SM guld. Så självklart har jag hjärta för klubben och skulle aldrig kunna säga något negativt om AIK... Eller iaf inte utanför planen. På isen blir man en helt annan människa (vinnarskalle). Vi vann matchen med 3-1. En riktigt rolig och tuff match. Inte nog med det, Samme Påhlsson delade ut matchenslirare priset. Svävade på rosa moln efter det, haha. Nä, men han är en grym hockeyspelare och en härlig människa!

Efter matchen mot Segeltorp åt vi middag hemma hos familjen Samuelsson och hejade fram herrarna till ännu en seger med Alex Steen i spetsen. Vilken hockeyspelare! Ska fråga honom om han vill bära peruk någon match och spela med oss. Det skulle vi inte ha något emot.
 
 

Här är Lisa Edamns VM guldmedalj i Sänghopp eller som det heter internationellt; Bed Jumping. Bredvid står jag med min Ryan. Han ger mig extra motivation och fokus inför varje träning och match. Man kan inte tro att vi är äldst i laget, men då är det faktiskt.
 
 

Nästa helg möter vi Brynäs och Leksand. Även dom hemma i Fjällräven Center!

// Valentina Lizana, MoDo Dam

Tackar Valentina för ytterligare ett bra och roligt inlägg!

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar