lördag 14 juli 2012

Intervju med Brynäs Robin Rahm

Inför årets säsong av Elitserien är ju en av dom mest omskrivna spelarna Robin Rahm. Så jag skickade lite mail med Robin och fick svar på lite frågor. Som jag skrivit förut, så tycker jag ju trots att jag öär emot doping att man ska få en chans till och att man ska förlåta någon som gjort ett misstag. Om än ett korkat sådant.

När jag mailade med Robin, så fick jag detta svar.

hejsan! ja läste faktist din artikel om mig, va helt okej tycker jag neutral trotts dina tankar/åsikter :)

Jag som är har lätt att bli lite starstruck. Tyckte ju det var kul att Robin varit inne och kikat. Ja det kan tänkas vara pinsamt. Men det står jag för!

Här kommer intervjun med Robin.

Hur känns det inför din comeback? Antar du är rätt laddad?

Det känns givitvis väldigt gött! Ja man blir ju väldigt sugen på att komma igång för fullt igen och få vara med i Elitserien direkt.

Hur har du hållit igång under din avstägning?

Ja jag kommer alltid träna och hålla igång även om jag inte spelar hockey eller håller på med någon sport, gillar att träna helt enkelt.

Hur tror du att du kommer bli bemött på isen och läktarna? Är du extra förberedd på psykningar och liknande?

Kommer nog va mycket blandat snack säkert, finns nog garanterat folk som kommer lägga energi på mig. Vet ju hur det är i sverige, doping och fiffla med skatten är ju de värsta man kan göra i vårt avlånga land haha.

Men det har inte rört mig i ryggen tidigare och kommer absolut inte göra det nu heller.
Är väl bland de bästa som finns när tusentals fans skriker och hatar en i en borta arena ? :)


När kommer du gå på is? Hur känns det att få glida ut på isen med ett elitserielag igen?

Kommer gå på is med laget 3 augusti. Det känns som sagt bra, perfekt start att komma in o träna/spela met ett elitserielag och ett lag som Brynäs som tror stenhårt på mig.

Trodde du när du blev avstängd du skulle göra comeback igen? Trodde du att det skulle ske i Elitserien?

Ja det trodde jag. På nått viss känndes de som de kommer gå. Sen att det var så stort intresse att signa mig bland många klubbar trodde jag inte direkt...

Vad för utrustning kommer du köra med? Vilket märke? Har du funderat på och beställt färgkombinationerna?

Kommer bli Bauer målvakt för första gången, känns som dom fått fram ett bra skydd åt mig så sen har dom mycket jag gillar för min stil. Har redan fått en uppsättning och de blir mycket vit som gäller men kommer nog ett set till nu med lite andra färger.

Vem kommer lacka din mask och vad blir motivet?

Det blir David Gunnarsson som gör min mask som vanligt. Motivet i grunden som jag ska ha blir "Only God Can Judge Me" sen även brynäs logga osv då..

Publicerat med tillstånd av DAVEART.com

The story

David about the design:

It´s such a joy to always come up with and create new design ideas, every day, all year around. Every mask is totally unique, always new stuff.

I have been working with Robin Rahm and created his masks since he was a kid and it is always very exciting, he is so interested in his masks. Love to work with you Robin!

Me and Robin made a lot of thinking how to create this design, a mask so important in many meanings. We wanted to do something new and outside the box, but although retro looking. A design that breathes Brynäs to 100%, and is packed with details to discover, just what I love creating.


Vilka lärdomar eller insikter har din avstägnig gett dig?

Jag ser väl livet lite anorlunnda nu, inte bara hockey som gällder, utan finns mycket runt omkring som jag lärt mig att uppskatta mycket nu.

Vad är ditt personliga mål med säsongen?

Komma tillbaka i mitt målvaktsspel som jag har presterat tidigare sen jobba uppåt därifrån är väl mitt första mål för denna säsong.

Ett litet snack med Robin. Som av det jag läst och hört verkar ha lärt sig en läxa av att åka dit för doping. Jag kan ju inte försvara det han gjort. Men han hade haft sin livs säsong och gick små skadad och ville komma tillbaka fort. Jag kan förstå om man som ung lovande målvakt tar en genväg för att komma tillbaka snabbare.

Ska i alla fall bli spännande följa Robin under säsongen och se hur det går för honom och Brynäs!

Tackar Robin som tog sig tid att svara på mina frågor!

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar