fredag 29 juli 2011

Sommarintervju med Tim Sandberg

Dagens sommarintervju är med Djurgårdens Tim Sandberg.

Hur ser upplägget på din somarträning ut? Har du samma upplägg som förra säsongen eller har det ändrats? Var ligger största fokus? Styrka? Kondition? Explosvitet?

Jag har ungefär samma upplägg som förra året men jag har försökt att jobba lite extra med konditionen och bålstyrkan.

Har du varit på is något redan? Går du på is samtidigt som laget eller kör du lite innan?

Nej jag har inte varit på is alls under sommaren men jag kommer att gå på is ett par dagar innan laget för att köra in utrustningen.

Hur lång tid tar det för dig att köra in dina skydd så dom känns sköna?

Det går rätt så fort, någon vecka så börjar allt falla på plats, skridskorna är dock värst.

Vad är dina personliga mål inför säsongen?

Målet är att fortsätta utvecklas och komma ett steg närmare min potential samtidigt som jag självklart vill spela så mycket som möjligt. Är ju mitt första år som elitseriemålvakt så jag vet att det gäller att växa in i rollen och ta chansen.

Kör du mycket målvaktsfys eller kör du ”bara” med laget?

En del kör vi enskilt men mestadels är detsamma som resten av laget.

Jobbar du med målvaktstränaren på somaren?

Under dom enskilda målvaktspassen är han med, annars inte.

Finns det några detaljer i ditt spel du kommer jobba extra mycket med när ni går på is?

Handlar mycket om att bli lite snabbare i allt man gör, dom skjuter nödvändigtvis inte hårdare eller bättre i elitserien än allsvenskan överlag men allt går lite fortare. Så returkontroll och att läsa spelet är nog det som kommer vara viktigast.

Vill du vara på is hela sommaren eller är det skönt med ett uppehåll under sommaren?

Jag tycker att det kan vara kul att träna några dagar på någon camp eller så men inte mer, man lever med hockey resten av året dygnet runt och då tycker jag det är skönt att få tillbaka suget ordentligt tills allt drar igång igen.

Vilken målvakt tror du vinner räddnings % i elitserien säsongen som kommer?

Jadu, omöjligt att gissa men hoppas att jag och Wesslau kommer 1a och 2a för då bör vi gå till slutspel.

Vilket lag vinner SM-Guld?

Det gör vi inför ett fullsatt Globen tillsammans med Sveriges bästa fans!

Svaret på sista frågan tycker jag känns riktigt bra! :-) Vi bestämmer det Tim!

Vill samtidigt tacka Tim som tog sig tid att svara.

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar