söndag 22 juli 2012

Ett ispass i Rosvalla Ishall

Jag tog en liten sväng med bilen till Rosvalla Arena i Nyköping idag för att kika när Europe Selects Goalie Camp körde där. Det var riktigt kul och inspirerande att se Jim Bedard från Detroit Red Wings köra ett ispass och jag fick en hel del ideér och inspiration.

En sak som slog mig är att dom körde väldigt mycket ren skridskoteknik än vad jag är van vid. Dom körde nog 45 minuter bara skridsko. Där puckarna eller skyttarna inte ens var på isen.

Att Jonas Gustafsson och Mark Owuya var med gjorde ju det ännu roligare att se. Jim var framme och snackade med Jonas några gånger. Ska bli kul se hur Jonas utvecklas i Detroit. Jim verkade vara en skön lirare som skojade och skämtade med killarna och tjejen som var med på passet.


Annars var det fullt ös på isen med många sugna och taggade målvakter var riktigt kul att se. Dock så skilde sig träningen från den jag är van vid. andra sorters övningar och som sagt mer skridskoåkning. Jag gillade det där med mer skridskoåkning riktigt mycket! Något jag ska börja köra mer på mina pass.

En sak jag noterade och också gillade var hur Jonas Gustavsson jobbade väldigt aktivt med klubban då dom körde inbrytningar. Inte så han försökte stötbryta men klubban var aktiv och aggresiv som ni ser på bilden nedan.


Hade några roliga timmar i Rosvalla! Samt fick några små priser av Brians till framtida tävling. :-)

Vi hörs!

4 kommentarer:

  1. Har också sett det, varit i Canada på en goaliecamp och det var väldigt mycket skridskoteknik. Ibland hela pass

    //Patrik

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aha, jo det behövs ju och är bra träning. Kan tycka det är lite för pucksuget på mv-träningar rätt ofta!

      Radera
  2. Kul läsning, saknade en video i detta inlägg! Hade varit kul och inspirerande att se hur han jobbar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hade ingen kamera med videofunktion annars så :D

      Radera