söndag 22 juli 2012

Intervju med Eddie Läck

En av många unga Svenska målvakter som jag är lite extra intresserad av att följa och gillar lite extra är Eddie Läck! Jag såg några matcher med honom från AHL i vintras och gillar hans stil och spel. Har fått en liten intervju med Eddie som jag bjuder på här nedanför.

Vart kommer du spela säsongen som kommer? Är det klart? Fortsätter du i Vancouvers organisation?

Ingenting är klart än. Min agent jobbar på och försöker hitta en bra lösning. Jag har inte bråttom heller eftersom det är mer än 2 mån tills säsongen startar!

Hur känns det som du ligger till i Vancouver för att få en chans i NHL?

Det känns som att jag har en ärlig chans i år. Känner att jag utvecklats varje år och tagit steg närmare så vi får se när det blir dags.

Hur tycker du att det gått under dina två säsonger i AHL? Vad har Vancouver sagt?

Dom och jag är nöjda. Självklart ville jag gå lite längre i slutspelet i år men Markan (Jacob Markström)var allt för bra haha.

Var sköter du din försäsongsträning? Tränar du ensam? Har du hjälp av PT?

Jag kör själv men har kommit fram till ett riktigt bra upplägg med fystränaren i Chicago som jag kör.

Vad har du fått jobba mest på i ditt spel sen du kom till AHL/NHL? Har du fåt förändra ditt sätt att spela något?

Jag jobbar mkt längre in i målet om man ska jämföra för 2 år sedan. Sen tycker jag att mitt spel med klubban har blivit bättre också.

Vad tycker du den största skillnaden på spel i Elitserien mot AHL/NHL?

Det blir ju ett annat spel i och med dom mindre rinkarna. Mer dump and chase och inte försöka ge motståndarna så mkt medan det är mer öppet spel i Sverige. För min egen del känns det som att jag får mer skott på mig och från många oväntade positioner.

Vilket märke har du på din utrustning och vilka modeller? Varför har du valt just det märket?

Jag provade brians innan jag åkte över första gången och gillade verkligen grejorna. Just nu provar jag en ny modell som inte är ute än och jag vet inte riktigt vad den heter men riktigt sköna är dom.

Vad ska du ha för motiv på masken? Vem lackar den? Är du mycket delaktig i motivet?

David Gunnarsson lackar min mask men eftersom inget kontrakt är påskrivet än så avvaktar vi innan det bestäms.

Vad gör du på din semester från hockeyn? Är du hemma i Sverige mycket?

Jag har varit i Chicago 2 veckor och tränat där men annars bara varit i Sverige och tränat och spelar golf.

Vilka detaljer slipar du mest på när du gör dina första ispass för säsongen?

Just nu försöker jag bara överleva där ute haha. Det blir inte så mkt detaljer nu utan bara försöka komma igång igen. Om några veckor börjar jag verkligen köra igång och då blir det mkt att komma tillbaka till grunderna och slipa på dom.

Om det skulle bli lockout var spelar du i sånna fall? Finns det någon chans du kan vakta Djurgårdens kasse i Allsvenskan?

Är väldigt svårt att spekulera i nu. Först och främst hoppas jag ju att säsongen kommer igång som den ska.

Hur är det att spela i AHL? Hur funkar det med resor? Boende under resorna? Arenorna hur är dom? Mycket publik?

Jag har haft turen att spela i 2 jättebra organisationer i Ahl så jag har inget att klaga på. Vi åker buss till 3 ställen som ligger nära annars flyger vi. Tror vi hade ett snitt på 7-8 tusen på matcherna förra året.

Det var några ord med Eddie Läck. Ska bli spännande att se vart han hamnar i vinter. Kan tänka mig att Vancouver är nöjda med Eddie men att det beror lite på vad som händer med Luongo om Eddie skriver på för dom igen. Men det är ju bara mina spekulationer. Men Eddie är nog sugen på att spela NHL i vinter och jag tror han har grymt stora chanser på andraspaden i Vancouver om Luongo försvinner.

Tackar Eddie som tog sig tid att svara på mina frågor!

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar