söndag 20 februari 2011

Chris Mason slarvar med detaljerna

Satt och tittade på Edmonton - Atlanta igår där Taylor Hall gjorde hat trick, i en match där Edmonton hämtade upp 1-3 till vinst 5-3.

Men det jag tänkte skriva om är Halls första mål, i power play bryter han in från sidan. Där jag tycker Chris Mason i Atlanta målet gör ett flertal misstag och snudd på bjuder på målet.

Han går ned på ett knä intill första stolpen, vilket ju är helt rätt. Men han gör det med överkroppen lite lutande in i målet, samt att han har armbågen innanför stolpen samt inte skridskon intill stolpen och han slarvar också med klubban i isen. Med andra ord så släpper han nästan första stolpen helt. Vilket ju gör det ganka enkelt för Hall att pricka in pucken mellan bena/intil första stolpen.

Med andra ord ett klassiskt mål som blir till för att målvakten slarvar med detaljerna. Tror inte alls Mason är helt nöjd med det målt. Jag tycker ju inte det ska gå att gör mål i det läger för Taylor Hall.

Här kan ni själva se.




Vad tycker ni? Inte helt lyckat ingripande va?

Men här ser ni hur viktigt det faktiskt är att vara nogrann och inte slarva med dom små detaljerna. Man måste vara nogrann i alla lägen, både på träning och match.

Vi hörs!

4 kommentarer:

  1. Det var väl Chris Mason, eller? Jag har för mig att Steve Mason spelar i Columbus.

    SvaraRadera
  2. Absolut du har helt rätt... :-)
    Ska genast ändra i texten!

    Tack!

    SvaraRadera
  3. Vilket slappt agerande av Chris Mason! Blir ju nästan arg av att se det.

    SvaraRadera
  4. Ja det är det verkligen! Inte alls vad jag förväntar mig av en NHL målvakt...

    SvaraRadera