onsdag 19 januari 2011

Intervju med Fredrik Pettersson Wentzell

Jag blev ju väldigt nyfiken på hur huvudpersonen i vinterns mest eller mycket uppskrivna övergång tänkte. Så jag att jag skulle maila honom och fråga huvudpersonen själv hur han tänkte.

Idag fick jag svar på mina frågor.

Jag ska ju erkänna att jag själv undrade lite hur han tänkte och varför det blev som det blev, men efter att ha fått se Fredriks svar så köper jag hans val!

Hur tänker du nu med klubbbytet, vad är viktigast. Kotraktlängd? Pengar? Speltid? Vilken serie laget spelar i?

Speltid var viktigast när jag valde. Kändes som att jag hade bäst chans att få spela i Timrå.

Tror du inte det kan bli svårt få mycket istid om du går till ett lag i elitserien?  Alla lagen har ju sina keeprar och ingen av ettorna har ju varit direkt dålig.

Hade aldrig gått om jag trodde att jag skulle få sitta på bänken resten av säsongen.

Om det är sant, varför vill du inte skriva på för mer än resten av säsongen?

Vill visa att jag klarar av att spela i elitserien först. Därför vill jag hålla nästa säsong öppen.

Vart skulle du helst spela? (Skickade ju detta  mail innan det blev klart med Timrå därav denna fråga)

Timrå.

Så där är Fredriks svar på dom frågorna. Svar jag tycker är vettiga, och jag kan nog hålla med honom om att han av dom två lagen jag läst det stod mellan i Södertälje och Timrå har störst chans att få spela i Timrå som ju har skador och en inlånad målvakt som inte övertygat.

Jag kan också misstänka att det dels kanske finns något liggande och vänta inför nästa säsong. Eller om Fredrik tar en chansning och hoppas på att göra succe och kunna förhandla till sig ett bättre kontrakt nästa säsong. Något jag har den största förståelse för! Vem vill inte ha så bra lön som möjligt?

Jag tackar Fredrik som tog sig tid att svara på mina frågor och önskar honom lycka till i Timrå!

Vi hörs!

2 kommentarer:

  1. Absolut, men den spelaren jobbar inte. Hans pappa är nämligen stenrik :)

    SvaraRadera
  2. Haha ne där visade han att alla hästar i stallet inte finns hemma :)

    SvaraRadera