måndag 17 januari 2011

Mitt hjärtas lag

Tänkte jag skulle roa mig och kanske er med att ta ut mitt favoritlag från elitserien genom alla tider. Självklart kommer det bli en viss Djurgårdsdominans i laget eftersom Djurgården är mitt lag.
Så det är inte nödvändigtvis spelarna jag tycker är bäst utan dom jag gillat/r mest. Jag tar ut två målvakter tre backpar och fyra kedjor.

Jag går också på spelare som var mina favoriter då dom spelade i elitserien inte spelare som blivit det efter att dom lämnat och blivit NHL-proffs.

Målvakter

Rolf Ridderwall - Djurgården
Tommy Söderström - Djurgården

Backar

Thomas Eriksson - Djurgården
Magnus Svensson - Leksand
Anders Elderbrink - Södertälje
Mats Waltin - Djurgården
Segei Fokin - Färjestad
Marcus Ragnarsson - Djurgården

Forwards

Espen Knutsen - Djurgården
Mariusz Czerkawski - Djurgården
Esa Keskinen - HV71
Challe Berglund - Djurgården
Håkan Loob - Färjestad
Jimmie Ölvestad - Djurgården
Mikael Johansson - Djurgården
Håkan Södergren - Djurgården
Fredrik Bremberg - Djurgården
Peter Forsberg - Modo
Markus Näslund - Modo
Niklas Bäckström - Brynäs

Ska vi se om jag ska placer in dom i femmor också då! Först tre backpar sen fyra kedjor.

BP1: Thomas Eriksson, Anders Elderbrink
BP2, Marcus Ragnarsson, Mats Waltin
BP3: Sergei Fokin, Magnus Svensson

1:K: Espen Knutsen, Mikael Johansson, Håkan Loob
2:K: Fredrik Bremberg, Mariusz Czerkawski, Esa Keskinen
3:K Peter Forsberg, Markus Näslund, Niklas Bäckström
4:K: Jimmie Ölvestad, Challe Berglund, Håkan Södergren

Ändå rätt hyffsat lag om jag själv får säga! Med en viss :-) Djurgårds övervikt...

Alla dessa spelare är var ju inte favoriter då dom spelade, en som Fokin hatade jag ju, men hade ändå en stor respekt för.

Hur ser ditt lag fyllt av personliga favoriter ut?

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar