måndag 17 januari 2011

Målvakters röster om straffar

Jag har ju fått fler svar på min undersökning om straffar och har uppdaterat det inlägget med dom nya svaren här. Det är nu 30 spelare och ledare som svarat.

I det här inlägget tänkte jag ge er dom svar jag fått av målvakter, det är ju trots allt en målvaktsblogg det här, eller hur!

Erik Ersberg:

Kul med en blogg om mv och mv-träning! Angående din fråga tycker jag att det är lite både och. Visst kan det kännas som lite lotteri ibland, speciellt som mv om man förlorar :) , men å andra sidan är det ju precis vad hockey handlar om..att göra mål.. Dessutom vet ju alla lag att matcher kan avgöras på straffar så det gäller ju att träna på det oxå precis som t.ex pp. Tycker inte att matcher ska sluta oavgjort och att spela sudden tills det avgörs går ju inte under grundserien så jag tycker man ska fortsätta ha straffar. Kul för publiken oxå dessutom.

Michal Zajkowski:

Tjenare !! Svår fråga , men det tycker jag nog ... Hoppas mitt svar räckte :) annars får du skriva tillbaka så får jag försöka utveckla det ..

Mitt svar till Michal

Alltså svaret är ju du tycker det är lotteri. Men som målvakt, jag blir lite förvånad. För du anser väl inte det är tur då du räddar en? ;-)

Michals svar:

Haha klart jag inte tycker det ... Men ta tex ett SM- slutspel , inte vill man att match 7 i finalen ska avgöras på straffar ?

Kim Martin:

jag tycker att det är bättre med OT för då är det verkligen det bästa laget som vinner. Dock så tycker jag att straffar oftast visar vilket lag som har bäst målvakt och straff skyttar. Men om jag skulle få välja så skulle jag vilja ha OT hela tiden för det visar vilket lag som är bäst!

Mark Owuya:

Det är absolut inte lotteri, det är bland den mest ärliga form av tävling du kan hitta.

En skytt, en målvakt, , en vinnare

Dock borde det vara 5 straffar istället för 3, åtminstone i större evenemang som VM och liknande


Tim Sandberg:

Tjena! Jag tycker att det är kul med straffar för då avgörs varje match och man har chansen att vinna även om det blir lika.. Det enda jag tycker är dåligt med straffar är att man inte har en enskild statistik för det utan släpper man 1 av 7 straffar och förlorar så får man ett mål minus i vanliga statistiken på ett skott. Man borde ha som i NHL på den punkten med en helt enskild statistik för straffarna.

Jhonas Enroth:

Nej det tycker ja inte.

Andro Michel:

Nej det laget med den hetaste målvakten och den hetaste spelaren avgör.

Sebastian Idoff:

Tjena, tycker det är lite lotteri men även ett mentalt spel. Tycker straffläggningar är bra och bjuder mer för betalande publik.
Två prestationer som ställs mot varandra.



Det var dom svar jag fick från målvakter i olika lag och olika serier. Tycker det är riktigt kul att dom tar sig tid att svara på mina frågor!

Har nu redovisat målvakternas svar, och lite av det resonemang som dom har.

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar