söndag 30 januari 2011

Intervju med Niklas Svedberg

Jag har ju skrivit en hel del om Brynäs och dess målvakter på sista tiden. Jag beslutade mig för att fråga en av huvudpersonerna själv. Så jag skickade ett mail till Niklas Svedberg.

Håll till godo:

Det måste kännas skönt att få visa lagledningen och fansen att du är en bra målvakt nu när du fått chansen på slutet?

Det är alltid kul när det går bra, hela laget går bra nu och självklart är det skönt att man fått chansen att spela mer på slutet.

Hur kändes det och hur tänkte du då du fick reda på att ni tog in Greiss i laget?

Det är sånt som sker på den här nivån, jag tycker att jag spelade helt ok innan han kom, framförallt sista matcherna, men självklart var det frustrerande när man inte fick speciellt mycket istid ett tag, alla vill spela.

Kändes du någon press då du kom till Brynäs och skulle fylla luckan efter Markström?

Man var förberedd på att folk hade markströms fina spel i minnet och att det skulle bli "snack" oavsett. Det är alltid lite press, det är någonting man måste hantera.

Kan du känna att Markströms skugga gjorde Brynäsledningens tålamod med dig och Bjurling lite väl kort?
Ni skulle ju ändå spela in er i ett helt nytt lag båda två.

Dom fick chansen at värva greiss vid den tidpunkten och tog den.

Har du jobbat extra med eran målvaktstränare under tiden då Brynäs satsat på Greiss?

Vi jobbar kontinuerligt oavsett om man spelar eler inte, men lite extra blev det när man spelade mindre.

Vad känner du det är som gjort det lossnat lite extra för dig dom senaste matcherna?

svårt att säga, har ju fått chansen att stå fler matcher nu och sen känner jag mig trygg i mitt spel, samtidigt spelar hela laget bra och jag får bra hjälp.

Jag skrev ju igår om att jag tyckte Niklas svarade helt rätt och visade upp helt rätt inställning, jag vidhåller vid min åsikt efter min egen intervju också. Han visar upp en väldigt mogen och bra inställning, och jag blir efter att ha läst hans svar inte förvånad han tagit över efter Greiss och är etta nu.

Man hör ju också på Niklas svar att självförtroende är A och O för en målvakt och ja även för alla idrottsmän. Det är ju lättast få bra självförtroende genom att spela och få förtroende. Vilket ju Niklas får just nu och tackar för förtroendet med riktigt bra målvaktsspel.

Foto: Daniel Pettersson
http://danielpettersson.com/



















Vill tacka Niklas som tog sig tid att svara på mina frågor.

Vi hörs!

2 kommentarer:

  1. Hmm vågar du tro på en ny 2010 för DIF iår med det målvaktspar de har idag?

    SvaraRadera
  2. Om det bara gällde målvakterna absolut! Jag tror både Ridderwall och Owuya kan komma upp precis lika stort som Wesslau gjorde förra året.

    Det var ju exakt samma snack då om Djurgårdens målvakter och det vet vi ju hur det slutade.

    MEN, jag är inte lika säker på resten av laget, dom har för svårt komma ur egen zon och för svårt göra mål.

    Men men, lossnar det så blir vi farliga!

    SvaraRadera