tisdag 3 maj 2011

Fasth etta nu?

Viktor Fasth får fortsatt förtroende i Tre Kronors mål.

Helt rätt tycker jag, inte för att Erik Ersberg ska lastas för förlusten mot Norge. Men Viktor var grym mot Österrike och med en normalt spelande målvakt vet i sjutton om Sverige vunnit matchen då man var rätt utspelade i början.

Men Viktor Fasth mannen utan nerver spelade grymt bra och höll Sverige kvar i matchen. Viktor har ett sånt underbart lugn i sitt spel utstrålar sådan säkerhet. Han verkar alltid hålla lugnet. Han är tät, alltid rätt placerad snabb och rörlig på skridskorna har en grymt bra balans och timeing.

Han har inga direkt svagheter i mina ögon, det enda jag lagt märke till då jag sett AIK spela är att han släppt en del frilägen och straffar där spelaren drar i sidled och lägger den mellan bena. Men å andra sidan, vilka målvakter har inte problem med dom situationerna.

Nej jag är full av beundran!

Att Viktor inte skulle spela i NHL nästa säsong verkar inte särskligt troligt. Det måste finnas ett lag som vågar satsa på en 28 årig Svensk som första målvakt nästa säsong!!!

Ska bli grymt kul se resten av matcherna och se hur Viktor spelar när motståndet blir bättre. Min gissning? Han kommer spela ännu bättre!

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar