måndag 2 maj 2011

Stanley Cup rullar vidare

Stanley Cup pågår ju för fullt "over there".

Mycket bra hockey att titta på och många grymma målvakter att syna.

Ett lag som jag tror får väldigt svårt att upprepa förra säsongens final är Philadelphia! Anledningen? För dåliga målvakter. Philadelphia har verkligen problem med målvakterna och har låtit tre målvakter stå i slutspelet och ingen av dom har övertygat.

Brian Boucher 91,4 % 2,80
Michael Leighton 86,2 3,43
Sergei Bobrovsky 85,7 3,83

Inga siffror man skrämmer ihjäl motståndarna med. Där första målvakten Sergei Bobrovsky under serien havererat totalt...

En målvakt som knäppt mig rejält på näsan sen jag skrev om NHL sist är ju Pekka Rinne då han hade en räddningsprocent på 86,0 och nu spelat upp sig till 93,0 och hjälpt Nashville vidare från första omgången och som just nu har 1-1 i matcher mot Vancouver.

Medans Boucher i Philadelphia är på väg åt motsatta hållet från då 95,4 till nu 91,4. Jag tror ju Boston kommer knäppa ut Philadelphia, mycket tack vare en mycket bättre målvakt i Tim Thomas.

Vad tror jag då, med lite handikap av att tvåmatcher spelats i serierna.

Nashville - Vancouver står 1-1, jag tror Vancouver vinner med 4-2

Detroit - San Jose står 0-2 jag tror San Jose vinner med 4-3

Tampa Bay - Washington står 2-0 jag tror Tampa Bay vinner med 4-3

Boston - Philadelphia står 1-0 jag tror Boston vinner med 4-1

Det är vad jag tror, vad tror du?

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar